Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2994 ggr
Alma-G
0

Tragus piercing

Hej!
Jag gjorde en piercing i min öronkant igår, supernöjd, är nu väldigt taggad på att göra en tragus. Men det står läketid 2-3 månader och bada kanske jag hade tänkt om ca 5 v, då blir det ungefär 4 veckor ifall jag piercar mig där.
Men eftersom jag gjorde en i öronkanten igår med ungefär samma läketid (och de sa inget där) borde det väl gå?
Hur lång tid väntade ni med att bada efter ni piercat er? :)

Mvh Alma

ChristineL
0

Kan ju meddela att min tragus tog nästan ett år att läka, säkert 9-10 månader. Tog den på vårkanten så dröjde innan jag badade ute med den, ej heller i klorbasäng.

mingopingo
0

Min tragus tog drygt 9 månader för att läka. badade efter 4 månader och de va inte att rekommendera! Klart de går att bada men de blir ju knappast bättre av de.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Niini
0

Min helix börjar vara läkt nu.. tog den i slutet på 08. Tragusen som jag tog i oktober 09 är långt från läkt…

Skulle nog råda dig att vänta, sköt om den du har nu o låt den läka helt innan du belastar kroppen med fler!

Alma-G
0

Oj, hade faktist ingen aning alls om att det tog så lång tid för en tragus att läka, då tar jag den direkt efter badsäsongen är slut så har den tid på sig att läka :)