Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 5055 ggr
VAASHii
0

OT - sminkpaletter!

Måste få skriva av mig lite någonstans!
Hade normalt lagt upp nån ful bild på bilddagboken och gnällt där lite, men bojkottar bdb tillsvidare. (Skittrött på deras "utveckling" och skit)

För ett tag sen sålde jag min ena sminkpalett för jag behövde pengar, men nu blev jag sugen på en ny igen med många färger. Den jag har nu är ganska färglös så :P
Kollade runt på YouTube en massa och kom då fram till att det var en med 88 eller en 96 färger jag hade innan. Dessa sminkpaletter går åt ganska bra på eBay och tradera och från diverse hemsidor.

(http://www.bf-beauty.com/)
(http://www.coastalscents.com)

Vad jag visste redan från början var att det antagligen var samma grejer från Kina eller nåt, men med olika 'labels' och sådär. Färgerna är kanske omkastade och lite andra nyanser men ändå, same stuff!
Blev iaf tipsad att kolla in www.buyincoins.com och då gjorde jag det!
Och gissa om jag blev mer sugen än någonsin!!

Kan berätta att dessa paletter säljs på Tradera från ca. 200kr upp till 500 spänn per palett! = GROTESKT!
(man kan dessutom tro att den dyraste är den med flest färger i, alltså 120 stycken. Men det är en med 88 färger de säljer för 500 spänn)

På buyincoins.com = 80-110kr per palett!!!! Fri frakt dessutom! Och jag kom över en rabattkupong ( 10%offeBayer ) så nu har jag beställt alla tre varianterna för jag kunde inte bestämma mig :P Det hela blev totalt 22.85 pund eller vad man nu väljer för valuta.. vilket är typ 245 kronor! (Vilket jag kunde fått EN palett för på tradera, om jag hade haft tur!)

Och anledningen att jag skriver av mig är att GAAH! så lurade folk blir!!!! Tycker så jävla synd om dem :C
Jag tänkte dessutom först köpa från tradera men thank god att jag inte gjorde det.

Och om det nu sitter någon där som funderar på samma som har du ett litet tips här iaf ^^

BAH!

Monarchy
0

du ska veta att det är lätt att bli lurad att handla ifrån kina osv. Vissa sida som är ungefär som ebay.com är 90% fejkade produkter

VAASHii
0

Hm, jag tror inte jag förstår vad du menade där :P
Omformulera dig lite tack!
=D

Monarchy
0

Jag vet inte hur det är på ebay , men vissa sidor som är upplagt på samma sätt som ebay,tradera. Där är det jättemycket fejkade produkter. alltså förfalskningar som ser ut som äkta.

VAASHii
0

Alltså ingenting av detta är några kvalitetsvaror direkt. Det är lågbudgetssmink, men det är ändå helt okej kvalitet på det.
Det är alltså samma varor de säljer men till olika priser.
Vissa ställen köper ju in dessa paletter men printar deras logo på det och säljer det dyrare.

Monarchy
0

jo jag säger bara att det är dom som säger att det av det märket men det är bara skräp, inte användbart . så du vet att risken finns

VAASHii
0

Ja, men det är ju det jag säger :P Folk blir lurade!

Dessa paletter är märkeslösa typ.. de görs superbilligt och säkert av något randomföretag.. så de har inget märke!

Men andra företag köper in såna, sätter sina märken på dem och säljer dem dyrare! :P
Men jag hittade ett ställe som sålde samma grejer (skräp om man så vill) men billigare =)

FunkyShrimp
0

det var nån som lade ut såna på tradera för 1kr, och vad skulle sen personen ha i fraktkostnad?! :O helt GALET!

Jag tror det var 249:- :S I FRAKT
herrejisses :P

Mejlade ang det och sa att frakten verkligen inte var så hög på en sminkpalett, men jag fick aldrig nåt svar.^^

VAASHii
0

Ne frakten innefattar ju även emballage eller vad de kallar det.. ;_;
har kollat upp det på traderas forum!
För som du sa, folk lägger upp saker för 1:- men frakten är jääättedyr! Man blir lurad =/

[veralera]
0

#7 Så är det ofta;)

Över 100 kronor i frakt för något som skickas i 6:-s emballage och gick på utropspriset 1 kronor är inte ovanligt där inte:P

sandraxea
0

dessa palleter är ojämt pigmenterade, men fungerar utmärkt när man bara vill leka hemmam och teata sig fram!
är man inte inbiten sminknörd så går det utmärkt att använda dessa palletter. Jag har också. ;)

[Norrbysa]
0

Tack för tipset! beställde den största och ett gäng penslar på en gång! :-)

Hur lång tid tar frakten?

Hur känns skuggorna? Är dom ok?

VAASHii
0

:D
De kom den 15:e och jag beställde den 3:e så det var relativt snabbt ändå!

Jag tycker dem är helt okej! Jag har heller aldrig använt mig av något märkessmink så jag har inget att jämföra med direkt. Men färgerna är nice! Hur många nyanser som helst och både skimrande och matta.
Tar man litelite så får man en snugg skuggning men om man brer på ordentligt med färg blir det sjukt färgstarkt!

oblivionocean
0

#01 såå…buyincoins.com är bra? alltså inte lureri eller så?

VAASHii
0

Jag fick mina produkter iaf så mig har de inte lurat!

[Norrbysa]
0

nu har jag beställt den största paletten och några penslar… ca 200 kr totalt!

VAASHii
0

:D Hoppas du blir nöjd! ^______^

oblivionocean
0

åh då ska jag nog beställa så fort jag får råd :) största paletten och en massa penslar :D

Midnatta
0

Finns det inte en risk att ögonskuggorna går sönder på vägen hem? Eller fixar emballaget det? Glad

VAASHii
0

Det finns nog en risk ja men ingen av mina var sönder på något vis! Det var inpackat i sån frigolit och bubbelplast och allt möjligt! :D

Midnatta
0

#19 Då låter det ganska säkert ändå Skrattande

FunkyShrimp
0

alltså, kan nån förklara för mig HUR fasen man beställer? :S

det är ju sjukt krångligt, haha.

har försökt flera gånger, men det står aldrig nåt i stil med "tack för din beställning, vi kommer blablabla dig och skicka blabla etc"

kommer bara tillbaka till shopping cart ;S

[Norrbysa]
0

Jag fick mina varor i måndags så det tog ett tag men det gör inget! :-)

Färgerna hade bandats lite i frakten av fukten men det var så lite så det är bara att borsta bort.

Har inte testat dem ännu men dom set jättefina ut.

VAASHii
0

#21 Från vilken hemsida?

[Norrbysa]
0
VAASHii
0

Hm, man loggar in, går till checkout, fyller i uppgifter och sen bekräfta!

[Norrbysa]
0

Du behöver inte logga in.. Alla uppgifter hämtas från paypal…

När du har lagt till varor går du till "checkout".. Sen trycker du på knappen "checkout with paypal".

Sen är det bara att logga in i paypal och betala med valfritt kort. Säkert och smidigt.

VAASHii
0

Om man har paypal ja :P
Jag har inte det tillexempel och jag förklarade för nr. 21 (ifall hon/han nu inte har paypal)
:)

FunkyShrimp
0

jo men jag har gjort det :/ har paypal också.
men det funkar inte buhu :P

VAASHii
0

Då måste det vara något du missat :P

FunkyShrimp
0

ja nåt är det iallafall :P haha

ska testa igen om en stund

FunkyShrimp
0

#29 åååh vad jag blir trött på dethär!

paypal säger att jag måste göra/skriva in nåt grejs för mitt konto är limited, som jag försökt med en massa gånger men det vill inte… sen kan jag inte ens ändra mitt kontonummer eftersom jag måste godkänna det som står :S eh?

hur betalar man utan paypal?
jag tog det andra alternativet också, men då står det ändå att man ska betala med paypal :S

FunkyShrimp
0

okej, lyckades ändra min adress och kontonummer iallafall.

verkar som att man får vänta på att dom ska ge en nån 4-siffrig kod som man ska knappa in för att aktivera sitt konto eller nåt ;S

har handlat med paypal förut och då har det verkligen INTE vart såhär flummigt! :P

VAASHii
0

Fy vad jobbigt det låter Funky!!
Hoppas du fått rätt på det nu :P

:D

[Norrbysa]
0

Lurigt… Kan tipsa om att Linda Hallberg använder paletter i sin makeup om ni behöver inspiration. :-)

FunkyShrimp
0

seriöst, det går inte att betala utan paypal ju :S

hur tusan gjorde du?
för mig står det ändå "payment metod, paypal" fast jag tagit checkout, den som inte är för paypal.

jag fattar inte hur jävla svårt det ska va!? :P
vet NÅN hur man kan betala UTAN ha paypal?

VAASHii
0

Alltså även om det står paypal.. klicka vidare.. så gjorde jag! Det stod paypal men jag har ingen och jag betalade vanligt med Visa-kort.

FunkyShrimp
0

meh! haha… för mig säger den att jag ska logga in på mitt paypal-konto :S

ska testa igen för hundra gången då! :P
för jag har ju också visa

VAASHii
0

Sålänge det går att klicka sig vidare så testa med det :P

FunkyShrimp
0

nu hittade jag det minimalaste där det stod att man kunde betala med kortet istället.

men nu står det att jag inte kan betala med mitt kort! >.<
"det går inte att betala med dethär kortet" blabla

jag var precis nere i centrum o kunde betala med det.
jag väntar på den där dumma koden fortfarande så kortet-nånting kan aktiveras på paypal, men det är ju inte ens det jag är inne på nu ;S så det borde ju funka ändå. herregud!

det här är ju bara too much! haha :P

VAASHii
0

haha herregud vilken röra XD jag hade dampat ur om jag var du :P

FunkyShrimp
0

hahaha ja!

"med paypal är det smidigt och enkelt" eller inte! haha.

nu har jag skickat efter den där koden för 3:e gången, skickade ett irriterat mejl innan idag också till dom… :P hoppas det kommer nån kod eller svar eller nåt snart! haha