Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1722 ggr
HLJB
0

Fundering ang skötseln

Jag gjorde min handledstatuering idag och är grymt nöjd! Visar bild senare. (hjärta,banderoll,blommor,namn i 7 färger)

Men jag har glömt vad killen sa ang skötseln, Helosansalva som jag ska sätta på men aldrig utan att ha tvättat först för att inte gammal smutsig och gammal salva ska vara kvar under. Inget bad eller sånt tidigare först om två veckor.

Men skulle jag ha den inplastad?? Och hur ofta ska jag sätta salva?

Binks
0

Är de inte som alla andra tatueringar?

Skölj av den med lite vatten och mild tvål och låt den ALDRIG bli torr så de är bara ha med sig salva och smörja 2-3 ggr om dagen beroende på hur bra salvan är.

HLJB
0

Men salvan torkar ju så om jag ska ha den fuktig av salva hela tiden så måste jag skölja den med vatten hundra gånger om dagen eller nått för jag skulle ju ta bort gammal salva innan jag sätter på ny…

Gluskap
0

Jag använder Bepanthen (dock så får många finnar i tatueringen av den salvan) Den är lite fetare så då behöver man inte smörja lika ofta som med Helosan.

Plastet ska du bara ha på de första timmarna.

HLJB
0

Okej. Jag tog bort plasten när jag kom hem, ca 2 timmar efter jag gjorde den, var det för tidigt? Ska jag plasta in den igen?.

Och under natten hur gör jag då, kan ju inte hålla på och smörja då heller.

Gluskap
0

Du kan plasta in den igen och sova med plast en natt om du vill det.
Men sen tycker jag du ska låta bli plast.

Under natten så sover du, tvätta och smörj det sista du gör innan du går och lägger dig och det första du gör på morgonen.

När jag gjorde min på foten så svullnade foten så mycket att jag vaknade de första nätterna och smörjde en omgång då också. Men annars har jag inte rört mina andra på nätterna.

HLJB
0

Nä precis man måste ju få sova även om man har tatueringar kan jag väl tycka. :)

Jag plastar in dne nu genast då och sover med det inatt. Sen smörjer jag som vanligt och tvättar.