Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 2685 ggr
artdesiu
0

Ledsticka, var hitta IRL?

Beställde hem lite nya smycken, bland annat två retainer-stavar till mina kinder (jag ska snart ut på praktik), i min plan missade jag givetvis att det inte gick nåt vidare att byta stavar utan ledsticka då det är trångt att pilla och hålla på i munnen. Ena kinden funkade finfint egentligen, men den andra var ett rent helvete, efter mycket om och men har jag nu mina vanliga smycken i igen, men högerkinden är tjurig.

Jag har inga pengar kvar på kortet (har dock pengar i plånboken) så att beställa från nätet är inget alternativ, plus att jag gärna vill ha dem så snart som möjligt inte om "3-7 arbetsdagar", och skulle gärna bara åka in till stan (bor i Stockholm) och köpa en 1,6 ledsticka, men var hittar jag en?! Varken Swahili Bob's eller East street säljer ledstickor. Är evigt tacksam om någon här kan tipsa om ett ställe som säljer ledstickor, eller om du själv har en jag kan få köpa.

Jättetack på förhand

/Emma.

SMMM
0

Lägg 20 kr på att få hjälp att sätta i de nya smyckena???

artdesiu
0

Hade jag gärna gjort om det var en engångsgrej, men eftersom jag kommer praktisera under en 10-veckorsperiod med pfte-retainers i under jobbtid och mina vanliga smycken annars. :)

soetisen
0

En liten fråga bara, kan du visa en bild när du har dina retainers i senare?

Måste också sätta i det för sommarjobb senare, men det skulle vara kul att se hur det ser ut på ett ungefär :)

- Medarbetare på studier.ifokus

artdesiu
0

Absolut! Efter lite efterforskningar beställde jag vanliga pfte-labreter och tänkte från början ha dem utan kula på bara, men när jag fick hem och testade så såg det mycket osynligare ut om man hade dem "ut och in", alltså med plastplattan utanpå kinden. Det såg till och med bättre ut så än om jag inte hade nåt i alls, hålet var mycket uppenbarare då. Har jag plastplattan utåt så visst syns det en aning, men inte farligt mycket om man inte är på nära avstånd, och bästa alternativet jag kunde komma på :)

Övervägde tidigare även den här typen av retainers (http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/bioplast_push_fit_labret_retainer_flesh_tone_12854437.cfm) men kom fram till att de är för korta för korta för att sitta bekvämt.

Men jag fixar upp en bild nån gång nästa vecka eller så. :)

soetisen
0

#4 Tack för tipsen, det ska jag tänka på :) Sätter du i o-ringar i munnen då?

Men men, ska bli kul att se bild sen :)

artdesiu
0

So far har det funkat utmärkt utan, då jag bara har dem i utan krusiduller, kan tänka mig att det är knepigt att sova med (hur ätande går återstår att testa!), men prata och såna enkelheter gick utmärkt utan o-ringar, kom på nu att jag inte ens har ett par o-ringar om det skulle knipa.. Blir till att beställa nästa gång (då jag förmodligen får fixa ledsticka också eftersom det inte verkar finnas någon återförsäljare i Stockholm :/)

Hah, ja jag undrar över hur det ser ut på kort, med blixt och allt, oh well!

artdesiu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NU så kommer det bilder då, först ut en på hur det ser ut när jag har pfte-staven "ut och in", alltså med plattan utåt.

artdesiu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så nu en när ingenting är i.

Kanske inte världens tjusigaste eller detaljerade bilder, men nånting iaf!

soetisen
0

Oh tack :)

Det var inte så farligt, antar att man ser det ännu mindre om man också sminkar över det :)

artdesiu
0

Inga problem!

Att sminka över funkade inte över huvud taget, egentligen. Nu har jag inga sminkarskills egentligen, men att försöka sätta på lite foundation på plattan funkar inte ens nästan. Det är en så glatt yta att man drar bort det på en gång igen. :P

soetisen
0

Hmm, det verkade lite drygt :P Men det såg rätt bra ut ändå så :)

artdesiu
0

Jo, men vet inte om smink skulle hjälpa nåt vidare ens om det gick, plasten suger ju inte upp och smälter in i resten av huden, kanske bara ser värre ut än nåt transparent