Min svarta stjärna
Tänkte dela med mig av min tatuering jag gjorde i december. Där var den alldeles ny och jag hade precis tagit av bandaget och tvättat av den. _Ajaj, gör ont att tänka på hur svullen jag var, haha!
_Nu är den snygg och har läkt finfint, ingen färg har försvunnit, men dock känns den hemskt blek ibland. Men man kan ju aldrig räkna med en kolsvart tatuering direkt.
Planerar nu min andra gadd som förmodligen kommer sitta på handledens ovansida.
Tatueraren tyckte jag var modig att göra den helt ifylld på ett sånt smärtsamt ställe, eftersom de flesta vill ha en liten icke ifylld stjärna där. Men vad tusan, ska det vara så ska det vara rejält tycker jag!
Den tog 20 min att göra, och mamma var nog mer nervös än jag.

(Den ser lite krokig ut, men det är pga svullnaden, för den är spikrak nu)
Härligt. Jag har två stora fjärilar på samma ställe. Och det som gjorde mest ont var väl kanten precis vid början av handen :) Men annars tyckte jag inte de var så jätte farligt.
För min del gör det ondare efteråt, när de håller på och läker :)
Är det din första tatuering? Grattis i alla fall ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#2 Jajamänsan! Första tatueringen :) Ja, precis vid början av handen var det nästan olidligt! Då han fyllde i var det inte heller sådär värst jätte skönt. Men konturerna var ingen fara tyckte jag!
Inte riktigt min smak, men bra att du är nöjd :)
Vad fick du betala för den? Hur lång tid tog det?

#4 Hehe, ja smaken den är ju som baken!
Jag fick betala 800:- och det tog 20 min 

jag har oxå svarta ifyllda stjärnor på insidan av handlederna. det var mina första tatueringar 
Färgen kommer att krypa upp mer och mer första månaderna, är den torr så är det inget mer att göra än att smörja in den. Min handled kliade nått så förbannat första 2 veckorna.. det var värre än själva arbetet, då jag är halv masochist… öhm
800 kr fy fan vad dyrt. jag tatuerar själv å jag hadde inte begärt mer en 100 kr
#8 har du en studio? Går du verkligen med vinst med sånna priser?
nej jag har ingen studio men är cetifierad och tatuerar hemma, och en sådan tatoo kostar max 20 kr i färg

#8 Jag tyckte inte alls det där var dyrt, deras startavgift ligger på 500:- Oavsett ifall du ska ha en liten prick tatuerad, med tanke på att det är vad utrustningen och förberedelserna kostar etc. Så jag tyckte inte alls 300:- var speciellt dyrt för själva tatueringen 
#10 Var det roligaste jag har hört, du har ingen studio men tatuerar hemma trots att du är cetiferad. Är inte bara färgen man betalar för, det är tiden och utförandet med. För dig så kanske tiden det tar att göra en stjärna på handleden inte tar för mycket av dina uppbokade tider och du kan leva på 100kr… men för en studio så ska du faktiskt kunna leva på pengarna du får in och betala administriva kostnader. Då kanske du inte vill slösa haltimmen på 100kr alternativt får du neka till att göra mindre svåra motiv.
#10 alla studior jag känner till har en startavgift på 500kr.
a ja ni gör som ni vill om ni vill betala över priser jag bryr mig inte så
#14 Hellre sitta i en studio än i osanitära lägenheter hos folk som påstår sig vara auktoriserade men ändå inte driver, eller jobbar på en studio. Funderare.
#15 Precis :)

#14 Jag tycker du borde kolla upp vad som är överpriser eller ej innan du öppnar munnen. TACK! Då var det löst!
Jag betalar för kvalitet. Tatuerarna måste ha lön för mödan också. hur ska dom annars kunna jobba med det.

#18 Precis! Dom måste ju kunna betala sin studio dom håller till i också..
Men nu tycker jag vi släpper det här, vem orkar lägga ned sin energi på att diskutera detta längre, inte jag iallafall :)
#18 Definitvt.
#19 Sant, ibland kyper moraltanten inom mig fram :I
Jag har en på handleden och visst gjorde det ont, men inte var det olidligt inte :) lite värre på foten tycker jag nog.
#22 Oh. Ja foten gör säkerligen ont, tror inte det finns så många tunnare ställen att tatuera på, tinningen möjligtvis.. :I Ovansidan av foten en lång sittning måste vara rena Dante resan.
Vilken fin stjärna! Men personligen så gillar jag med mer färg. 800kr var väl inte dyrt.
Killen som gjorde min tatuering frågade flera gånger om det gjorde ont, men jag tyckte faktiskt inte alls att det gjorde det, ibland "brände" det till lite när han gjorde konturen men jag blev förvånad att det inte kändes mer men jag har nog ganska hög smärtgräns och det är definitivt sant att "vill man vara fin får man lida pin"
Jag betalade 1500kr (1000kr i startavgift) för min och det tyckte jag var "billigt". Bara jobbet med att rita upp tatueringen, göra iordning platsen, och arbetet är ju ganska mkt att göra med också, kan tänka mig att det är ganska slitsamt på ögon och nacke tex.