Kan jag ha ring..?
Jag har en off center, som jag har fått höra sitter väldigt långt ner.
Många säger att "ska man ha ring, så ska den sitta nära läppen."
Jag har haft stav hela tiden, men har nu köpt ringar & vill gärna testa ha det.
Är dock osäker på om det går att ens ha dit den när den sitter som den gör på mig.
Vad säger ni piercingproffs? Går det, tror ni? 

Det går men den sitter ganska långt ner så det blir en riktigt stor ring som kommer störa enormt..
vad är det för storlek på ringarna du köpt ?

Det är bla denna jag köpt.
+ en vanlig i silver i samma storlek, dvs 10 mm i innerdiameter.
okej, har du testat att sätta i dem? Jag tror det kommer gå med 10mm utan att se dumt ut. testa får du se :)

Jag har precis fått hem dom, dock är det min pojkvän som fått hem dom eftersom vi beställt från nätet där man måste vara 18, o han kommer hit med dom i eftermiddag.
Dock måste jag töja lite, så måste in till studio & göra det, och det blir inte av förrän imorn.
Så jag får inte mitt svar förrän imorn eftermiddag, därför gjorde jag denna tråd, för o höra lite vad ni tänkte & tyckte ;p
Usch, jag har sån ångest. Blir så besviken om det visar sig att jag inte kommer kunna ha ring.
jaha okej då förstår jag. Men är ringarna du beställt nu alltså tjockare än vad staven är som du har nu?
joo jag kan tänka mig det! Men jag tror att du kommer kunna ha det, och håller tummarna för att jag har rätt, hihi :)

Ja, precis.
Den storleken på stav jag har nu (som på bilderna) är 1,2 mm.
Dom jag beställt är 1,6 mm.
Tack så jättemycket 

Kunde inte ha ring 
Den sitter på tok för långt ner för att jag ska kunna ha en normalstor ring.
När jag har tid & ork & framförallt pengar så ska jag göra om den, närmare läppen som en "vanlig" off center ska sitta.
Är så sjukt besviken just nu……
Trist att det inte fungerade med de du beställt! Är det mycket som "fattas"? Det går ju att få tag på större ringar än 10mm menar jag.
Paulina

#11 Ja, verkligen.. hon på piercingstudion sa att jag skulle behöva åtminstone en 12a till min läpp, men hon menade samtidigt på att en 12 mm skulle se & vara klumpigt, så enligt henne tyckte hon att jag skulle behålla staven.
Så jag vet inte hur jag gör nu.
Får väl helt enkelt ha stav, som var tänkt från början.
Men vill du ha ring så testa en 12mm i 1,2mm (ser inte lika påfalande ut). På vissa kanske det skulle se klumpigt ut, men det är ju inte tvunget till att göra det på dig ^^ Du ser ut att ha fylliga läppar, så då är det lättare att bära upp en större ring än om du hade haft riktigt tunna läppar tex. Testa och se, fungerar det inte så fine. Men det kan ju vara så att du tycker att det funkar med :)
Paulina

#13 Tack för tipset.. ska testa köpa en 12 mm senare, kanske inte ser helt galet ut ändå.. menmen, vi får se :))
Du kan även kolla på nått som heter D-ring….

#16 Här har du en.
Paulina

Hm okey.. men det står ju att den är främst anpassad för bröstvårtor etc.. passar en sådan i läppen då, och vad är skillnaden mot en vanlig ring? 
Att du kan ha den platta sidan innåt munnen, en ring tar ju plats men en d-ring kan ju ta mindre plats om man lägger den så tänker jag. Nu vetjag ju inte om det var vad som menades men jag antar det.
Paulina

#19 Ja, juste.. det har du rätt i.
Hmm.. undrar om man skulle våga sig på en sån.. och i vilken storlek i sånafall.
Svårt.
Men tack för tipset SMMM & Aviendha!
*hoppfull*
Storleken bör ju vara 12mm som tjejen rekomenderade dig (om jag inte minns galet) eftersom man räknar från piercinghålet ochg över läppen och det är diametern som mäts på en ring. Nu är jag inte hudra på exakt hur man mäter andra smycken, men det går ju att ta reda på :) Då bör ju d-ringen vara närmare 12mm på det bredaste stället, eller 12mm hög om det är en liphiop som Lis tipsar om.
Paulina

Har en kompis som använder ring i hennes off center labret piercing och hon har också hålet väldigt långt ner. Hennes ring är en 1,2 mm bcr sen innerdiameter har jag inte koll på, skulle chansa på 12-14 mm. Och om jag ska vara ärlig tycker jag inte det är snyggt. Men det är bara min åsikt. Det är juh upp till var och en att avgöra, inte minst den som ska bära piercingen. Det tråkiga med att ta om den är juh att du förmodligen kommer att få ett ärr av den gamla strax under den nya. Men lycka till och hoppas att det blir bra !
Mvh Ellenfyrkant

Nytt problem nu..
Köpte ett par nya piercingsmycken, en stav + två kulor.
Skulle försöka byta den igår, men jag fick inte loss kulan.
Den sitter stenhårt.
Vred & vred & vred i säkert 15-20 min utan resultat.
På morgonen vaknade jag med en infektion runt hålet.
Gör fruktansvärt ont.
GAAAH, blir galen på detta!
Alltid är det något 
Ajaj
Lätt att det blir irriterat av sådant. Testa att ha gummihandskar för att få bättre grepp. Har du otur är gängningen skadad så du kan behöva hjälp av en piercare för att få lös den.
Paulina

Ja fy vad jobbigt det är.
Jag ska be en kompis hjälpa mig, pojkvännen har redan försökt utan resultat.
Så klarar inte min kompis det så går jag till nån studio & gör det.
Blää vad less man blir.

#24 Hade en kompis som fick samma problem med sin labretstav. Men fick loss den med hjälp av en tång på var sida. Alltså 2 tänger.
Mvh Ellenfyrkant