Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2227 ggr
Sara
0

Ny tatuering?

Jag funderar på en ny tatuering som ska sitta under nyckelbenet och ner mot bröstet på vänster sida.

Det ska vara i form av tre eller fyra ganska så små hjärtan. Bara konturerna utan fyllning eller bara med små skuggningar inuti.

MEN jag behöver hjälp med att rita dem. Någon som orkar hjälpa mig? Kan vara lite krumeluriga också och inte bara stencilerade.

Tack på förhand!

Sara

Aviendha
0

Jag skulle inte ens kunna göra en streckgubbe under pistolhot så tyvärr kan jag inte hjälpa dig på den fronten :P

Annars brukar ju uppritning ingå när man tatuerar sig, eller iaf så har tatuerare stor vana av det. Då får man den ju personlig och kan ju även få små ändringar på de saker som inte passar en.

Jag (coh många andra) brukar göra som så att man söker, letar, rotar och har sig på nätet. Sparar ner allt man gillar och när man har ett stort urval så sätter man sig och går igenom materialet. Raderar det man inte gillar och håller på sådär tills man kommit fram till vad man vill ha på ett ungefär. Det kan vara formen på en bild, flowet i en annan, krumelurer i en tredje, vinkel i en fjärde osv osv. Allt detta tar man med sig och visar tatueraren, pekar på vad man vill ha av de olika delarna och så får h*n sammanställa det i ett verk åt en. Fördelen med bilder är just att man får något konkret, för "inte riktigt stencilerad" och "krummelur" kan ju betyda totalt olika saker för dig och mig, och detta kan ju om man har otur leda till att tatueraren ritar upp något man inte alls gillar. Det spar ju några led i skissning :)

Om du kollar bland våra länkar så finns en hel del användbart, både i form av sidor där folk visar sina tatueringar efter kategori, men även tatuerares hemsidor, där lägger de ofta ut bilder på sina verk som man kan få inspiration utav.

Lycka till! :)

Sara
0

Ok, tack ska kolla länkar.

Sara