blodblåsa vid piercinghål ?
Hallo.
Gjorden en conch för ca 1 månad sen.
På senare tid har jag märkt att jag börjat få en blåsa strax över hålet. och igår såg jag att den verkade vara fylld med blod och har blivit ganska så mycket större.
Vad är det här, och varför har det blivit så? jag har tvättat som jag ska.
vad ska jag göra?
Conch är en svårläkt piercing (brosk) så det är inte ovanligt att de trilskas lite tyvärr.
Jag skulle gissa att du har fått en infektion, för blodfyllda blåsor ska det inte vara. Hade själv en liknande när min navelpiercing trilskades trots skötsel enligt konstens alla regler. Ibland blir det inte som det ska ändå. Det enda du kan göra är att fortsätta tvätta den enligt de skötselråd du fått.
Paulina
men blev din bra sen? försvann den? funderar på att åka till närmaste piercare och visa upp den & se vad de säger.
#2 Ja, detta skedde sommaren 2005 och jag har kvar den :)
Paulina
#3 Du har kvar navelpiercingen, inte blåsan hoppas jag? ;)
Jag gjorde min conch för kanske ett år sedan nu. Den är fortfarande inte helt läkt och trilskas ibland. Hade också en "blåsa" vid hålet ett tag. Men den går bort av sig själv om man bara håller det rent som man ska och inte pillar med piercingen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4 Haha, nä piercingen plockade jag ut till förmån för blåsan 

*big sign of irony*
Paulina
Jag smackade dit en 4mm conch och det blev bara värre och värre. Efter 8 månader fick jag ge upp. Vag ville kunna sova på båda sidorna med huvudet och slippa årets största blow-out på sidan som vätskade sig något förfärligt.
Gick ned i storlek men det hjälpte bara för stunden sen var den där igen.
Efter att jag tog ut den tog det nog knappt en vecka innan hålet var helt läkt och "försvunnet". Från 4 mm till ett ärr så litet att det knappt syns.
Mitt öra var inte villig att ha den kvar tydligen…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5 Haha! Ja de var väl det jag trodde… 
Det kan även hjälpa att byta smycke. Jag bytte till en lite längre stav, så det fick mer utrymme. Då gick "knölen" ner i samband med att tvätta med koksalt med.
#4 bra ! för nu tvättar jag 2 gånger om dagen och försöker hålla det rent i möjligaste mån. Vill verkligen ha kvar den.
#8 Ja, det låter bra det. Två ggr om dagen räcker fint.. för tvättar du mer än så, så stör du läkningen åt det hållet i stället då den blir irriterad av övertvätt. :)