Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1733 ggr
JigokuShoujo
2010-05-02 12:50
0

Smärta

Gjorde min andra sittning på min första tatuering i fredags. Första sittningen flöt på jättebra och hade inte ont förrän de sista minutrarna. Men nu vid andra sittning blev det raka motsatsen istället. Hade ont redan från första början. Vad kan detta ha berott på egentligen? Och varför kan det bli så stor skillnad från ena stunden till den andra?

Undrar hur mycket hormonerna kan påverka smärttröskeln. (Är inne i den perioden på månaden, om ni förstår vad jag menar ;) )

ChristineL
2010-05-02 13:18
0

Det kan ha med massa olika saker att göra. Det första jag tänker på är psykiskt. Att du mindes att det inte gjorde så fasligt ont och var inställd på det, så "chockade" du kroppen kan man säga :P Sen har många lägre smärttröskel när man har mens så det kan mycket väl vara det också.

Aviendha
2010-05-02 15:36
0

För att lägga till fler teorier så: det kan vara så att huden är känsligare efter att ha blivit körd en gång redan (om det nu var en ifyllnad det handlade om?). Ärrvävnad beter sig inte alltid som normal hud menar jag.

Men visst, hormoner spelar in! Jag vet ju bara själv hur känslig jag kan bli under "rätt" period i månaden. Saker jag normalt inte reflekterar över gör ju ont då. Usch, vill inte ens tänka på hur det ska vara att göra en tatuering då Foten i munnen

[disembowel]
2010-05-02 16:15
0

Och för att lägga till ytterligare teorier så kan det även ha att göra med sömn/mat/humör.

Aviendha
2010-05-02 16:28
0

#3 Good point!

JigokuShoujo
2010-05-02 18:08
0

#3 Tänkte också på sömn och mat, men det var ingen större skillnad från förra gången jag satt, annars hade ju det varit den uppenbara felande länken Obestämd Tror till och med att jag hade sovit mindre den första gången r/t nervositet.

Men jag tror nog mest det har med hormonerna att göra, ville bara kolla om det är fler som upplevt samma sak?

Tatueringen kanske inte hade läkt till 100% heller då det bara gått lite mer än en månad mellan sittningarna. Kan ju vara väldigt många faktorer som spelar in iofs…

Liss
2010-05-03 13:35
0

Eftersom tauteringen är ett "sår" som läkt och du sedan sätter dig och irriterar det ännu en gång, bara en månad senare - är det ändå rätt förståligt att de gör ont. :) Visst hade den läkt i mellan, men du punkterar ännu en gång upp såret.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
2010-05-03 14:34
0

Ja, jisses vad mycket ondare det gjorde att fylla i små detaljer i några minuter än att sitta flera timmar första sittningen. Att tatuera där man redan har gjort det, bara en månad senare tyckte jag var hemskt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JigokuShoujo
2010-05-03 15:16
0

Till nästa sittning har det ju hunnit läka lite mer. Får hoppas att det går bättre då. Blir ju inte förrns i augusti :)

[jenkass]
2010-05-10 21:29
0

tänk på till nästa gång att slappna av ända utifrån fötterna till händerna så att man inte spänner sig, då gör det oxå ondare.