Bilder på tatuering efter graviditet
Tänkte dela av mig av min stora tatuering som sitter nedanför magen och halvvägs ner i behåringen, hur den ser ut efter min graviditet.
Bristningar fick jag och av någon anledning så går de inte random genom tatueringen, utan har dragit ut sig i linjerna. De tjockare linjerna är bristningar och stjärnarn får tala för sig själv.
Skallen i mitten har klarat sig helt och hållet, vilket jag är mycketmycket glad över då den är viktigast 
Jag rekomenderar att vänta med sånna här tatueringar tills efter barnafödande så slipper man lägga pengar på cover up eller ha en trasig tatuering resten av livet.
(ursäkta hår på bilderna, jag har inte orkat ta bort det, jag är lat)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag har ett tigerhuvud på höger skinka som tyvärr fick underbett när jag hade fött mitt femte barn, inte speciellt snyggt men mina kompisar och gubben har roligt åt den i alla fall. Ja det är ju inte alla som har en sådan ialla fall :)

#1 så himla farligt är et inte en är ju fortfarande en snygg typ av tattuering! det kanske går att fylla i linjerna så borde de väl inte synas så mycket`??
#2 haha underbett
förlåt men de låter faktiskt skoj, har aldrig sett en tattuerad tiger med underbett förut=) lite tråkigt för dig ioförsig!! vill ju se bild på detta fenomen nu ju=)
Qui dormit, non peccat

#0: jag tycker inte heller att det är så himla farligt! det känns som att det kunde blivit betydligt värre, och som du säger, skallen klarade ju sig! :) jag tänker att allt på kroppen är minnen från sånt man gjort eller varit med om, och då menar jag både frivillig kroppsmod och ofrivilliga ärr och bristningar och sånt. så man kan se det som att livet (och tatueringen) förändrades med barnet! ;)

Far man bristningar pa sidan av magen ocksa? :S
Overvager starkt adoption eller frivillig barnloshet :P
// Amanda

#5 du kan få bristningar långt upp på ryggen och rumpan om du har otur. på brösten likaså. magen brukar man alltid få bristningar på.
Qui dormit, non peccat

#6 alla får inte bristningar

#7 ytters få som inte fått några bristningar alls skulle jag tro.. har då aldrig sett en mamma helt utan bristningar! visst man kan minska dem genom att smörja in o hålla huden mjuk o spänstig, men helt utan??
Qui dormit, non peccat

#8 jag vet fler som är utan än de som får. kolla gravid iFokus och kolla magbilder - tråden

När det gäller bristningar vid grav och hur huden återanpassar sig så har det ganska så mycket att göra med hur gammal man är (huden är mer elastisk när man är ung) och hur mycket man går upp i vikt (endel får endast en liten bebis mage (livmodern långt in) och endel går upp massor i vikt på hela kroppen och samlar på sig massa vatten i slutet på grav). Det är iaf vad jag har hört :P

#10 och om man annars har lätt för bristningar.
Kul att du vill dela med dig =) Tycker inte att det var så farligt, men å andra sidan så är man ju själv expert på att se felen på sin egen tatto.. "liite tjockare där än här, en skavank där, en micrometerstor tappad färgbit där…"
Paulina

Tänkte bara säga att jag fick inga bristningar vid graviditeten. Jag var 22 år och gick upp 18 kg.
Jo, jag har en vän som har tassar på midjan som jag.. och hennes tassar vart de inget fel på efter graviditet.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kan säga att jag är väldigt orolig över hur min stackars drake kommer se ut efter att jag fått barn (i framtiden inte nu alltså ;] ) den sitter ju mer på själva magen och lär väl bli helt gigantisk :O
#15 hehe jag kan tänka mig att den blir ganska så stor när du blir gravid(eller om kanske man ska säga hum) men den går ju i tribalstuk iaf så att det nog inte är så jobbigt att fixa till den :)

#16 hehe nä fast det är inte "sprickor" i tatueringen jag är rädd för, snarare att huden blir för slapp efteråt och inte drar ihop sig så den blir både stor och "hängig".
De behöver inte bli något fel med din drake heller för den delen, se på det positivt;) Alla får inte ärr eller blir slappa eller liknande.. alla är vi olika:)
Måste bara berätta, min kompis fick bristningar nästan överallt på kroppen. Stora sådana också, och många :/
det är svårt att säga i förväg om man får bristningar eller inte. mycket eller lite. oavsett ålder. en bekan till mig fick barn 6 mån innan mig, hon har MYCKET bristningar.. (20 år vid graviditet) och min plastmor som var 40 vid sin första graviditet har inga bristingar alls. och hon väger dessutom rätt "lite" så man kan tycka att det borde blivit.
jag har varken mycket eller lite och det är mest mina navelpiercingar som fått ta smällen.. men nu efter två år ser även dessa nästan ut som innan grav.

Precis, det är helt olika. Mammas mage såg likadan ut som innan graviditeterna, bara ett par timmar efteråt. Känner dock en som har otroligt många (och stora) bristningar, och några som har några små. Så det är otroligt individuellt. Fråga era mammor, det är kanske något som går i arv (magens form o.s.v.)?

Inga bristningar alls, trots att jag var rätt gammal som förstföderska. Tror det har med anlag att göra mer än men ålder. Tycker mig se mång aunga mammor med rejäla bristningar på badstranden.
min mor hade extremt stor mage båda gångerna. och bristningar med det, men jag verkar ha gener efter min far som har en lagom stor mage utan bristningar ;P (min mor var i samma åklder som jag, första gången.)

min mors kompis tatuerade in en delfin på bröset, när hon blev gravid och efter hon fått barnet så ser det nu ut som en väldigt stor val.
haha men valar är också vackra djur!

Som glad och vettlös tonåring tatuerade jag in en stor sol mitt på magen, den har vuxit lite med åren och kommer säkert vara jättefin om jag ngn gång får för mig att bli gravid. Dock är ju den och mina andra tateringar naturligtvis en del av mig och om min kropp förändras gör ju de det med, känns inte som ngt jag oroar mig över direkt.

#14 Jag är himla sugen på att ha tassar på magen som du har :) Hade faktiskt tänkt på det och sen när jagg såg din bild blev jag lite in love ^^ Men det är ju ett tag kvar tills jag ska tattuera mig (ska vänta till jag är 18 för att det ska bli så bra som möjligt, fast jag vill NU! ;))
Men jag har tänkt på det där med att vara gravad och kanske ha tassar där… Är det jättestor risk att det blir helkonstigt? Även om det inte blir det för henne…
#27 Ah, tack tack. Det är ett sött motiv, och tassar är väldigt populärt.
Ja, det är ju helt beroende på, från person till person. Man kan egentligen aldrig säga hur det blir för en viss person efter graviditet. Huden är väldigt elastisk och töjs ut otroligt bra. Men går man fort upp i vikt kanske huden inte riktigt hänger med och då får man bristningar.
Min vän som jag kände, som också har tassar, gick det ju bra för. Hon vart inte så speciellt stor om magen när hon var gravid. Men så kan jag tänka mig att det blir mer utsatt också beroende på vart på magen man har det. Har man det längre ner så töjs det ut mera etc.
Nu har jag aldrig vart gravid själv, så jag kan bara spekulera och prata om andra jag känner :) Men så finns det ju också chansen att rätta till det efteråt. Om det blir mycket bristningar kan man prata med en tatuerare och kanske fixa till tatueringen igen.

jag har då inga bristningar på min mage efter min son. fick runt piercinghålet i navlen, men det är så lite så det inte bekymrar mig. jag smorde inte min mage speciellt mycket.
mina tassar i ljumsken är hur fina som helst.
att sen tatueringen i svanken bara växer o växer är väl för att man blir tjockare o tjockare… ;)

#28 Tack så mycket för svaret! :D Tatueraren lär ju kunna lite om sånt också hoppas jag :) Så jag kan säkert prata med hon/han också :)