Navelpiercing - vad kan hända?
Hej, jag går i karate och judo men "slutade" efter att jag piercat naveln för på träningarna brukade vi "kasta" ner varandra på magen, och det hade väl ställt till problem på piercingen eller ? asså den slår ju i marken o så när den inte är oläkt de borde inte va så bra ?? :s
och så undrar jag vad som kan hända ifall man får en spark/ ett slag mot piercingen ? ( asså riktigt hårt då menar jag, ifall man hamnar i slagsmål och får massa slag på magen där piercingen sitter, vad kan hända och är det typ dåligt eller ??
för idag i skolan bråka jag typ med en kille så fick jag ett slag mot magen och nu när jag skulle tvätta piercingen så kom det jättemycket gult gegga och lite blodigt gegga o så.. :s
Min kille har vart tvungen att plocka ur två av sina piercingar efter att ha fått slag på dem. Slag är ju en typ av trauma och det påverkar piercingen negativt.
En helt läkt piercing skulle klara det bättre, men det beror ju på hur slaget träffar och hur hårt det är, för om huden skadas så kan du ju få en infektion/inflammation ändå.
Paulina

well det mesta kan väl hända egentligen.. När jag i din ålder va en tjejkompis i slagsmål o hon fick sin piercing i navel avdragen..
och en annan kompis för några år sen satt vid datorn helt vanligt o när hon skulle resa sig upp så råkade hennes piercing hamna under bordskanten, och eftersom hon gick upp snabbt drogs den av helt.. och hon hade två hud stumpar som stack ut lite blodiga.. mysigt…
#2 AVDRAGEN `? O.O D:

jaaa tjejen hon va i slagsmål med drog i den så piercingen spräcktes hehe
#4 uuehh :o
får ja ba fråga, bor du i malmö? xD