Spraytanning
Okej, jag tror egentligen inte att det borde vara någon fara, men tänkte passa på att fråga om någon har erfarenhet av spraytanning på en tatuering?
Jag har studentskiva på onsdag och eftersom jag ska en axelbandslös klänning ville jag gärna bli lite brun. Har prövat en gång förut och det går till så att man sprutar på en transparent blandning som jag tror aktiverar kroppens egna pigment liksom, 24 timmar senare har man en naturlig brun färg som vara i typ en vecka. Trevligt alternativ till farliga solarium. Förra gången hade jag dock ingen tatuering… Eftersom det endast är något man sprejar på antar jag att det inte borde vara några problem? Fast kommer nog be henne undvika tatueringen lite ändå… är så överbeskyddande, men någon som har haft någon erfarenhet av detta eller någon idé om det? Snabbt svar uppskattas.
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Jag har gjort spraytanning en gång, men det var som i "Vänner" (om du råkat se det, när Ross går på tanning), dvs att man går in i en hytt, trycker på en knapp och blir sprayad över hela kroppen. Jag hade dock ingen tatuering då. Om du är orolig tycker jag att du ska gå in till en tatuera och fråga vad de tror. Men personligen tycker jag att det borde vara ofarligt - det är ju bara ett tunt lager som försvinner.
Förstår inte varför jag inte frågade när jag var på en tatueringsstudio idag med min mamma som tatuerade sig, tänkte inte på det antar jag. Nu är det lite sent påtänkt, ska till spraytanningen imorgon, men… har svårt att tänka mig att det är dåligt för den, tatueringen är ett halvår och ordentligt läkt så… Känns ju ändå bra att höra sig för :)
Jag tvivlar på det eftersom det som sprayas på huden går bort rätt så fort. Tatueringens bläck sitter ju under huden. Jag har inte hört något om detta så jag kan ju inte garantera något, men jag skulle bli rätt så förvånad om det faktiskt var kasst för tatueringen.
Annars brukar de flesta tatuerare ha telefoner ;) Ring innan du ska iväg vettja, och får du inte tag på "din" tatuerare så ring en annan, en snabb fråga kan de nog svara på :)
Du får gärna berätta om du får fram något vettigt.
Paulina
Ringa hade ju gått ja… :P Fast jag var rädd att tatueraren inte skulle ha så stor koll på spraytanningen, var det är, innehåller osv. Däremot frågade jag hon som spraytannade mig, och var helt och hållet säker på att det inte var något problem, för det innehåller bara helt naturliga ämnen. Dessutom var hennes dotter tatuerad, så hon började visa bilder och grejer :)
är tatueringen helt läkt är det ingen fara.
det ska inte vara någon fara :) har gjort de massvis med gånger :P

Lite OT kanske men blev du fläckig av det? skulle vilja göra det men är rädd för att man blir fläckig :/
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#7 man blir lätt fläckig av de, oftast för att man tar på sig kläder eller kommer emot något innan man har torkat, man kan även bli fläckig när färgen släpper och man inte sprayar om :)

8# Okej, tack för svaret (lite OT dock)
=)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
om den är läkt och om den inte är ny så är det inge problem efter som du bara får det utan på huden
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
#7: De första dagarna har jag aldrig haft några direkta problem med att det är fläckigt, däremot lite efter en vecka sådär när hudcellerna håller på att bytas ut, på vissa ställen slits det ju mer, på höfterna/midjan där byxlinnigen sitter försvann det först på mig ^^