vilken piercing?
hej!
har piercat mig förut, har 6 hål i öra, (har töjt men tagit ut 2)
har haft i inre blygdläpparna och haft en i handen..
men av alla "vanliga" percings, vilken är lättast att sköta och läker fortast?
tacksam för hjälp.:D

kan du inte visa den du har haft i handen hur den ser ut, kan ej föreställa mig en piercing i handen
har den tyvärr inte kvar..och inga bilder heller..
men bara i huden mellan tummen och pekfingret..

aha ok.. vet va du menar då =)
kanske tunga? :)
kan ej.. har så mkt tandoperationer på gång så får inte..
jaha :o

Tunga skulle jag tro.
Men min off center har läkt väldigt snabbt oxå..
Kind verkar iaf vara väldigt svårläkt, har en bekant vars två kindpiercingar aldrig har läkt trots lång tid som gått sen dom gjordes.
/ Bella

#7.
Ja kinder är ett himla krångel, det tar sin lilla tid. Mina är färdigläkta sen en tid tillbaka, men det är en svårläkt piercing och det kan krävas en del stavbyten fram och tillbaka för att hitta rätt längd. Så är man ute efter en lättläkt "vanlig" piercing är kinder ett nono,
Sen frågade TS förvisso om "vanliga" piercings, kinder är ju en liten specialare som är både omständig och inte alla som gör den (speciellt inte gör den bra!).
men om man säger såhär då,
navel, läppen nere eller ögonbrynet?
vilken läker fortast och gör minst ont?

Smärtan är ju individuell.
Navlar är riktigt knepiga att läka, de sitter på en utsatt plats och tar oftast uppemot ett år att läka, ibland mer, ibland mindre, men lång tid!
Ögonbryn flyttar sig gärna och det är relativt vanligt att man blir tvungen att ta ut dem eftersom de försöker läka ut sig själva ur kroppen.
Jag skulle tro att läpp är mest lättläkt, smärtan vet jag inget om, men när jag följde med mitt ex när han tog en off center så märkte han inte när nålen gick i ens. Sen med läpp-piercing ska man tänka på att det kan orsaka skada på tänderna.
det lättaste är väl örona skulle jag tro, men av dessa 3 navel, läppen nere eller ögonbrynet som du ville ha svar på så, är det svårt att svara på hur ont det gör efter som det är olika från person till person, men för mig gjorde det mer ont i navelen än i läppen, det kändes typ inget för mig när jag tog i läppen, sen det med tänderna har inte varit något problem för mig, jag har haft min i snart 2år och har inte haft några problem med tänderna det gäller bara att ha rätt smycke så får man inge problemm sen den jag hade i navelen var bara problem med så den har jag tagit ut, den i läppen vara bara svullen ett tag efter jag hade gjort den men det blir man nästa alltid var man än pirca sig på kroppen.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
haha ok.. men har redan 7 hål i öronen.. så.. lite tråkigt kanske..:D
#12 jo jag har 6st så jag vill inte ha fler där iheller sj vill jag just nu ha i tunga ska göra det när jag vågar :P, sen har jag på andra ställen också
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

jag gjorde i naveln för några år sen, men vad jag kommer ihåg hade jag inga problem alls, och det gjorde ej speciellt ont.. annars har jag ej gjort några andra förut näsan och öronen.. näsan gjorde inte heller ont.. men naveln är fint och jag tkr personligen inte att den är i vägen eller haft ngt problem, det enda som va lite jobbigt var att typ dagen efter jag gjort piercingen så kastade jag mig på sängen på magen och det gjorde ooont haha… men om du ska göra ngt röstar jag på läppen eller naveln, tkr personligen inte att ögonbrynet inte är snyggt och dessutom kan den hamna fel osv.. men både naveln och ögonbrynet kan förflytta sig, alltså att piercingen vandrar, så läppen är nog det som är kanske "säkrast" .. men man får vara försiktig så det ej skadar tänder och tandkött
Jag skulle lätt säga intim ^^ Man har bra läkekött där (fördel när man föder barn :P) och bakteriefloran hålls i shack naturligt sett. Nu vet jag ju inte om det faller under "vanliga" piercings, beror väl på vem man frågar ;)
Paulina
har redan haft där.. orkar inte med det..
Jag har (hade) själv navel, läpp och ögonbryn, och av dessa föredrar jag definitivt läppen.
Mina erfarenheter:
Naveln - kändes mest att göra, tog lång tid att läka (1-2 år), men när den äntligen var läkt gick det bra (haft den i 11 år).
Ögonbrynet - mittemellan i känselstadiet av de tre, var ingen jobbig läkningsprocess, men tunnades/stöttes ut och togs därför ut.
Läppen - kändes minst, hann knappt reagera när den togs. Blev inte mer än lite svullen de första dagarna och lite röd/öm om jag råkat stöta/bita till under de första veckorna. Råkade dock bita av en bit tand innan jag lärde mig tugga.
Det negativa med navel och ögonbryn är ju risken att de stöts ut, men om man vill ha är det ju bara att satsa 
_No way! Yes way!
får nog fan bli naveln då..:P