Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 28989 ggr
Chachaa
2010-04-27 19:19
0

tragus

har tänkt göra en tragus :), men då säger min mamma att om det blir infekterar kan det gå upp i hjärnan? är det sant??:P och sen undrar jag, ni som har tagit gjorde det ont? och hur lång tid det att läka! fick ni några problem med den?

Niini
2010-04-27 21:42
0

Allt KAN väl hända med om du sköter den så är nog risken ungefär lika med noll risk.

Det tog så in i #!"##!"#¤% ont för mig! Men sånt är helt individuellt :)  Hur länge det tar att läka beror ju på en rad olika saker, bl.a. hur bra läkekött du har, om du sköter den ordentligt osv.. Min tog jag i oktober 09 o den är ännu lång från läkt tyvärr..

mandariiin
2010-04-27 22:54
0

Just tragus är en svår läkt piercing, precis som alla andra brosk piercingar. Så räkna med ca ett år för det att vara läkt.

Chachaa
2010-05-01 20:17
0

okej jag visste inte att det var så svårt läkt, då tror jag nog att jag tar den efter sommaren och bas säsongen!!

men vilket smycke är det man ska ha är det ett läpp smycke  eller finns det något specielt smycke man ska ha?

asmaa
2010-05-01 22:36
2

jag gjorde min tragus för en vecka sen, och själva piercingen gjorde väl ont, men inte såå farligt, det gjorde mer ont när hon skulle sätta i smycket för jag valde att ta en ring, och det va massa klydd med att sätta i den hehe, så kanske stav är ett bättre alternativ?

förutom att det va väldigt ömt de första dygnet, och lite sådär halvt ömt några dagar efter så har det gått jättebra tycker jag.. I början kände jag den när jag ansträngde musklerna i ansiktet, typ skrattade osv, men nu känns det inget alls, förutom liten stund vid de tillfällena då jag rengör den..

men det där med att det tar ett helt år tills den är läkt menas ju tills den är HELT läkt, den borde ju vara ganska läkt efter ungefär 2-3 månader, så att man kan byta smycke osv, men som sagt väldigt individuellt.. jag äter vitamin för kvinnor, som innehåller bl.a zink e-vitamin och c-vitamin som samtliga är extra bra för läkningsprocessen då de bl.a stärker immunförsvaret..

jag snackade oxå med en tjej här i forumet idag angående smycken, o hon sa man kunde ha BCR ringar bl.a. annars kan man sätta i vanligt örhänge oxå, och det tycker jag nog personligen är snyggast eftersom då kan man variera sig mer..

man ska ju inte sola första tiden, så om du vistas mkt ute i solen osv så kanske de är bra att vänta tills efter sommaren, men annars med tanke på bad eller så, så tror jag nog tvärtom att det är något som kan vara bra för piercingen med tanke på saltvatten, men rätta mig om jag har fel, det är bara något jag läst.. men man kan ju tvätta med koksalt lösning, och använda havssalt, så saltvatten kan ju tvätta såret bra… (????)

FunkyShrimp
2010-05-02 14:52
0

min gjorde ont att göra, hon verkade inte få igenom den helt på e gång, så fick ta ett nytt tag o köra igenom resten >.<

sen är det ju en piercing som sitter i brosket, och de tar längre tid att läka, upp till ett år ca.
min läkte nog på några månader.

Aviendha
2010-05-02 15:42
1

#4 Javisst, saltvatten är bra för piercingen, därför många kör koksaltlösning :) Däremot så är ju inte havsvatten sterilt i någon mening alls. Fiskar simmar i det, småbarn kissar i det, båtar åker i det.. Ja, knappast något jag vill få in i en läkande piercing :) Saltet är bra i sig, och havssalt absolut, skillnaden är ju att kokat vatten är renare än det som man finner i naturen :)

asmaa
2010-05-03 02:10
0

joo men jag läste det nånstans här inne på forumet att det skulle vara bra, men tänkte oxå hmm.. hehe

och en sak till, om du ska pierca dig i brosket så se till att inte göra det med pistol, utan riktigt kanyl i en studio !!

Chachaa
2010-05-03 09:50
0

#7 vad dårå? vad är skillnaden?

soetisen
2010-05-03 10:13
0

#7 Pistol krossar vävnaden medans kanylen skär igenom den. Tar du med pistol så riskerar du en mycket jobbigare läkning och kan få mycket mer ärrvävnad.

- Medarbetare på studier.ifokus

Aviendha
2010-05-03 14:04
0

Kanyl är alltid bättre av den anledning som soetisen nämner, dessutom så minskar du risken för smittspridning via piercingverktygen enormt med kanyl. Med tanke på att broskpiercingar är kända för att jäklas och ta lång tid på sig med läkning så känns det ju ännu viktigare att få en så bra start som möjligt.

Liss
2010-05-06 06:18
0

+ att smycket i en pistol inte är anpassat efter olika piercings. Så därför blir det med all sannolikhet för trångt för att tillåta piercingen och läka ordentligt.
När man piercar med kanyl får man ett läksmycke, med mycket utrymme.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

wanna-be-thin
2010-05-06 11:21
0

min gjorde inte alls ont, det kändes så lite att jag inte förstod att det var klart när det var det. så det gjorde inte det minsta ont. jag har min kvar och jag älskar den, den läkte inte fort, men jag hade inte heller problem med den så jag märkte inte att den inte var läkt. tror jag gjorde min för två år sedan eller så och jag älskar den, om det hade varit snyggt hade jag gärna gjort i andra örat med, men det skulle bara se skumt ut (; det klyddiga är ju att byta piercing, men det går med träning och pincett

Chachaa
2010-05-07 14:03
1

har man ett vanligt örhänge eller ?

Niini
2010-05-07 16:27
0

#13 det kan man väl, vet många som har det. Men då kan du nog glömma o få dit ett piercinsmycke tillbaka sen. Vanliga örhängen e mycket mindre, o dessutom (egen åsikt!) e det väldigt fult med ett vanligt örhänge gentemot piercingsmycke…

regskylt
2010-05-07 18:06
0

#14 håller med, är ine snygt när en stor plopp sticker ut på baksidan.. bättre med en labrett stav i tragus

Chachaa
2010-05-09 01:53
0

okej då vet jag :)

oblivionocean
2010-05-19 14:22
0

jag avskyr att pierca i brosk överhuvudtaget eftersom det gör så #&/?# ont, och det faktum att det tar evigheter att läka. Men eftersom jag är så envis så fortsätter jag göra brosk piercingar.
Det tog väl någon månad för min att läka, tror jag