Vad för läksmycke?
Jag har funderar på att pierca min läpp i sommar (off center labret), men jag undrar vad det är för läksmycke dom använder? Jag ska pierca på HOP i Växjö.
Jag såg nämligen en film på youtube att en tjej fick ett läksmycke med pluttar på båda sidorna, eller jag såg inte men det verkade som det för hon sa att det stötte emot tänderna, ni kan få kolla på den o se:
http://www.youtube.com/watch?v=AkSv2lACkms
Om någon vet vad dom har för typ av läksmycken på HOP i Växjö säg gärna till då!
och en sak till, kan man välja vad man vill ha för läksmycke? Eller har dom typ bara en sort?
Tack på förhand

Piercar du dig i sommar kommer du inte kunna bada på hela sommaren.
Dessutom är det större infektionsrisk att göra det på sommaren eftersom det blir så varmt.
Så det är bättre om du väntar till hösten.
Bara ett litet tips.
/ Bella
Okej.. men det var inte riktigt det jag undrade, men tack för tipset iaf.

Jag vet, men jag var tvungen att säga det. Det kan vara ett ganska värdefullt tips, faktiskt :)
Ja kan ju vara bra o veta, annars hade jag kanske förstört hela sommaren 

eller snarare att du hade förstört din piercing och mun hehe
Sant.. men vad är en sommar utan bad o sol liksom ?
Mitt läppsmycke har en platt "plupp/platta" på insidan, och jag upplevde att den fastnade och stötte emot tänderna, särskilt de första dagarna. Tror det var en blandning av att den sjönk in något i huden, svullnaden gick ner och att jag vande mig som problemet med tänderna försvann.
_No way! Yes way!
#7 Okej vad bra :) Jag trodde nästan att det kunde va så som du säger, för att läkstaven är ju mycket längre än vad dom vanliga stavarna är sen. Men jag ska gå dit o prata med dom o se :)
Och en fråga till er alla; När ni säger att smycket kan förstöra läppen o de där i solen? Men vad är det för skillnad på alla andra sommrar sen då? De sitter ju ändå en plupp där då med…

#8 Skillnaden är att du går runt med ett hål i läppen som är nygjord & därmed känslig för fukt & värme, sol & bad etc som är typiskt för sommaren.
När jag gjorde min off center, kände jag att den fastnade bakom tänderna, men det var ju bara för läkstaven var så lång, inte pga att det skulle vara en plupp där. För det var en platta, som det ska vara :)
Oki doki :) Men då behöver jag inte oroa mig, och så fixar jag en tid till hösten istället!

Ja, det är ju helt klart smartast :)
Även om det är jobbigt som tusan o vänta.
Ja det är det xD men sen när det väl kommer så är det väl värt det :)