Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3398 ggr
BonniMe
0

Tatuera över ärr/ rekomendationer?

Hej, i min ungdom var jag dum nog att skära mig. Hade nån ide om att det skulle bli ett mönster av nåt slag. Men nu flera år senare har jag 3 framträdande, och vita ärr. Ganska stora.

Vill tatuera över dem, inser att jag måste få konsultation av en tatuerare, men vill oxo ha rekomendationer av er som har tatuerat över större ärr, av lämpliga tatuerare i Stockholm ,

Skulle vara tacksam om ni ville dela med er av slutresultatet, eller Tom före o Efter bild

Aviendha
0

Ja, konsultation vore bra, för resultatet kommer ju bero på vad för typ av hud du har, ärrets utforming osv.

Enligt min tatuerare så går det inte att få färgen att fästa in på samma sätt på ett ärr som på vanlig hud. Även om det fäster som det ska så kommer det se.. lite annorlunda ut eftersom ärrvävnad beter sig lite annorlunda och inte sällan är en aning upphöjd.

Ett alternativ (om det skulle visa sig att det inte går att köra över ärret) är att ha en tagg bredvid/i närheten, det tar om inte annat fokus från tatueringen.

Jag har inga tips, kan inte sthlm alls, men om du kollar bland våra länkar så finns en hel del studios, bla några i sthlm som du kan kika på och fundera över. En god tatuerare borde kunna ge ett svar tycker jag :)

BonniMe
0

Tack för ditt svar, det är just därför jag vill se exempel p å hur resultatet kan bli. Gärna exempel på lite större ärr d mina är i säkerhetsnålstorlek ungerfär

Liss
0

Vi har redan några trådar om att tatuera över ärr. Och även några bilder i dem trådarna. Så kika bland tidigare trådar så hittar du säkert något.

Och att prata med tatueraren innan är en bra idé eftersom man inte borde köra lika hårt etc över ärr, med tatueringsmaskinen. För som Paulina säger så beter sig ärrad hud annorlunda och är mer "skör" på ett sätt.

Så man kan tatuera över ärr beroende på hur dem ser ut och hur stora dem är. Jag själv har tatuerar över ärr och det har blivit jätte bra. Man ser dem i princip inte alls längre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

oblivionocean
0

#1 så sa min tatuerare också, det att jag skulle göra något inärheten av ärret så skulle det ta fokus bort från ärret. Vilket jag även gjorde och POFF! nu ser man inte ärret alls faktiskt..

Eller ja såklart när man kollar nära och vet att den finns där..

Primarosen
0

Jag har ingen bild, men ett bra tips det är att det ska vara en färgglad tatuering. Min kompis tatuerade 4ärr som hon hade på halsen men när hon tog det med vanlig svart färg så ser du ärret ändå.

Och nu  en annan hon tatuerade med färg så du tänker inte på ärren, för det är ett fint mönster ivägen som gör att det inte syns.

Jag rekomenderar att du tar ett snyggt motiv i färgGlad