Tatuering, sommarvärme
Jag har planer på att göra en tatuering på semestern och har några funderingar då detta är min första.
Jag har läst en hel del om skötseln med att smörja och skydda från solen o.s.v. Har något ett bra tips på hur jag ska lyckas skydda den från solen?… Jag ska göra en på underarmen/handledens "undersida", så då får man alltså gå med långärmat då eller finns det något annat man kan använda?
Det finns ju olika förslag på hur ofta man ska smörja osv o det förstår jag att man kanske kan "känna efter" lite själv men är det så att man ska smörja mer (dvs oftare)om det är varmt, så att den inte "torkar" menar jag?
Någon som märkt om en ny tatuering påverkats av en längre flygresa? Tänkte då mest på den inte så trevliga flygplansluften som ju kan göra den lenaste hud till russinlik.. Och kan man skydda den med någon sorts "bandage" under flygresan för att slippa sitta med "ett läkande sår" bland hostande medresenärer?
Jag föreslår nog något luftigt långärmat iaf första-andra veckan. Sen när du har slutat smörja med helosan/bepanthen/vad du nu använder så ta så hög solskyddsfaktor som möjligt när du är ute. Gärna nån sensitve for kids eller så.
Kompreser funkar att skydda tatueringen med under kortare stund, tex flyresa.
/Christine
På tal om att skydda tatueringar mot solen under sommaren, jag tog det här med så hög solskyddsfaktor som möjligt bokstavligt och har nu 50+ solskyddssalva… den kan inte bli för hög antar jag? Och hur noga är det med att skydda en tatuering som är typ ett drygt halvår gammal i solen om man inte vill att den ska blekna? Är det solskydd varenda gång man ska vistas i solljus eller framför allt om man planerar att sola liksom?
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.