Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2886 ggr
SaraC
0

Färg som läckt?

Gjorde en tatuering för någon månad sedan, hos en kompis som är lärling. När jag tog av plasten var det väldigt mycket överflödig färg som "ramlat" av och den försvann inte helt när jag tvättade av utan lite grått blev kvar. Nu har det mesta försvunnit, men det är fortfarande en svagt grå "missfärgning" kvar runt tatueringen. Någon som vet om/när det försvinner och om man kan göra något för att få bort det snabbare?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Aviendha
0

Det kallas blow out, blir lätt så när tatueraren gått för djupt, då rinner den iväg lite. På tunn hud är det lätt hänt eftersom det kan vara svårt att bedöma tjockleken eller vad man ska säga.

Visst, det bleknar ju med tiden liksom resten av tatueringen men ser du det nu och den är helt läkt så är det tyvärr något som kommer sitta kvar. Det man kan göra är ju att försöka rätta till det hela hos en tatuerare, hur beror ju på utsträckning av problemet, hur motivet ser ut osv. Detta är nog bäst att ta med sin tatuerare.

SaraC
0

#1 Ah, tack för svar.

Det är på handleden och väldigt svagt och jag har väldigt synliga blodådror så det syns knappt och är inte några problem att leva med. Men ska ta och höra med honom och ägaren till studion.

Aviendha
0

Ja, handleden är ett typiskt sådantdär lurigt ställe som det lätt blir blowouts på. Sen är det ju som så att man alltid kommer se skavanker i sin egen tatuering, speciellt något som man så enkelt kan se själv som en handledstatuering ;) Men störs du utav det så ska du absolut prata med dem!

SaraC
0

#3 Jo, precis, man ser den ju hela tiden och granskar den kanske lite väl mycket. Det är min minsta, eller kanske en av de minsta, tatuering men den det varit mest krångel med, lite komiskt.

Ska höra med honom Glad Får väl göra något mer runt om i "värsta" fall.

SaraC
0

Fick tipset att prova tvätta med handsprit. Hjälper det inte får han pluttra dit något mer runt om Glad