Håller själv på att töja, snart uppe i 4mm, skulle sökert kunna nå dit idag, det tar lixom inte stopp, men tar de hellre sakta och sökert.
Paulina

#3 AJ!!

#5 Verkar som att många har sånna stjärnor… ser sånna överallt, men jag har faktiskt gjort dem själv
Sätter fast den som man gör när man sätter i sånna i ett vanligt hål =) inte genom piercingen, utan mellan piercingen och huden =)
golf.ifokus.se
#9 men åker dom inte av då? har du något på baksidan så dom sitter ?

#10 När jag hade vanliga hål så använde jag aldrig sånna häng-smycken för jag trodde de skulle åka av… men de gör dem ju inte ;) Och så som jag sätter dem nu fast jag har en tunnel i så sitter de minst lika bra, om inte bättre =) Har inget på baksidan.
golf.ifokus.se

Hur långt upp ska du?! :)
-Erika
#14 .. allafall 8 mm, sen får vi se hur de ser ut o om jag fortsätter .. men går INTE längre än till 10 mm .. *ler*
#15 det brukar låta så ;)

#16 Jo .. de brukar de .. men .. jag står nog vid de .. vill inte ha så stort ..
#17 Oj oj .. snyggt .. på dig .. men jag ska inte ha såå stort ..

#18 Hehe tack :) jo de tror ja nog du skulle kunna göra.
Nu har jag inte så extremt stort.. men tanken från början var 8mm.. sedan blev det ändå 10 av någon anledning.. efter något år hittade jag en plugg jag bara MÅSTE köpa, så jag köpte den i minsta storleken som fanns (12mm) och töjde upp örat till 12.. men nu är det stopp
12 mm tycker jag är helt lagom, det är inte för stort å heller inte för litet. (min sambo hade töjingar förut) :)
Ja de är svårt de där.. att säga stopp^^ Jag skulle bara ha 4 mm först faktist. Men helt plötsligt vart de 8 mm.. och straxt efter de kändes de också fjuttigt, så då blev de upp till 10 mm som jag har nu. Mer blir de inte, för de tyckte jag inte var snyggt förut så.. får inte villa bort mig helt i stl blindheten:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#20 ha ha ha .. säger du bara, snart är du uppe i 20 mm .. *s*
#22 Ja, de ser jättebra o lagom ut me 10 mm ..
(hoppas bara de ser lika snyggt ut på mig .. *ler*)
Hmmm .. har sagt fel ..
Bild nr #12 är 4 mm
- " - #13 är 5 mm
(så inte undra på att de gick trögare mellan bild #2 o #12, när de skillde 1,5 mm emellan .. thi hi)
jag har så små öron så jag tror det skulle se dumt ut om jag gick upp mer nu (10mm i båda plus ett till på ca 7mm i ena) 12mm är max men har inte börjat gå upp dit än utan ger mig på andra töjjningar brevid de jag redan har ist :)
#25 Har du ingen bild?

#15 haha, jag började med inställningen att 4mm räcker, det slutade med 12mm :D
#26 nej tyvärr.. ska försöka skaffa så snart ja kan ;)
Nu har jag haft i min 6 mm, ett tag .. ser o känns att jag skulle kunna fortsätta min färd till nästa steg .. *garpar av förvåning* som blir 8 mm .. *flås o flämt* gör de inte ont ??
.. ingen som vill kommentera min fråga?
Om de gör ont, eller va? de känner du väl själv om du töjer dit? Och att töja ska inte göra ont..
Det gör absolut inte ont, men om det gör ont så går du för fort fram, vänta gärna då. När man töjer är det använda något så som helosan eller liknande så att det glider lättare.
Tackar för svar ..
Hehe vad röda öronsnibbar du har;) Men de är ju bra, du kommer framåt iaf:)

Nej, jag måste ta mig i kragen och börja töja mitt högra öra! *sneglar på 1,6an i högra och 10 i andra*
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
hehe håller med dig.. har fortfarande 8mm i högerörat och 10 i de vänstra:)
Jag vill töja, men de gör ont va?
#42 ont gör det inte direkt, bara man töjer lite i taget och använder helosan eller nåt annan fett.
#42 Jag puttar upp en artikel om töjning som du kan läsa:)

Jag har skaffat mig töjsmycken i 2mm, trodde inte det skulle gå att få i dom. men det gick precis som vanligt. Dvs när jag använder vanliga små öronhängen. Gjorde inte ont eller så, kände i princip ingenting.
Att bero på töjning, jag ska omedelbums gå och sätta i töjningarna :D
#39 Kan bero på att jag tagit bild direkt efter att jag töjt ut ..
Har oxå bara 2.4 i höger öra, som jag måste komma igen me ..
#46 Jo jag förstod det. retades bara med dig.
Smycket #49 har fick hon av sina barn i morsdags present.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

fan jag e sugen men min pojkvän hatar verkligen sånt… brukar skita i vilket annars men det syns så mycketfår fundera tycker 15 är absolut snyggast.. inte för stort och itne för litet

#51 har samma "problem" men saken är att det är upp till dig, hans smak har inte med saken att göra.
Tror…(ja jag tror) att jag har 2mm än sålänge, verkar vara omöjligt att få i större, får nog skaffa mig ett liiite större smycke.
≧◔◡◔≦

hehe , den saken man töjer med , har man i den hela tiden då eller , tänk om den typ skulle vrida sig och den åker in i halsen när man typ sover xdXDxD haha ( jag har mina fantasier xD ))

Själv har jag 10:or och är supernöjd! Jag har hållit på lite fram och tillbaka med mina töjningar: inget, 6 mm, inget (lät det växa igen), 10 mm :)
ettt navelsmuycle ungefär hur stort är det ?
vill nämligen ha mitt hål ungefär lika stort ?

#56 ett navelsmycke är oftast 1.6mm
Jag sa också- aldrig mer än 10mm!! Och det stod jag också fast vid i sisådär 5 år eller nåt.. Har fortfarnade 8 men har köpt pluggar i 16 mm… Så dit ska jag.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad mina 6mm känns fjuttiga ;) Killen gillar det som det är, men vill _inte_ se större. Känner jag mig själv rätt hittar jag snart en krok jag "måste" ha som inte finns i mindre än 8mm så då är det bara att töja på ;)
Paulina
Haha jaa där ser man:D Säger ju det, man blir blind för stl.. helt plötsligt så ser 10 mm så litet ut;P
Jag har nu mera 12 mm.. och tänkte att, kör jag mer nu blir jag förbannad på mig själv. Efter 1 vecka såg 12 mm litet ut^^ Men har lite lust att gå till 14 mm åtminstone.. Men nu får jag fan stanna!

Jag blir så himla sugen på att töja upp hålen nu >< dessa trådar är farliga!
#64 Ja, verkligen! Sitter själv här och tänker "men 10mm såg ju inte als stort ut, så jag kan nog gå upp lite till.." ;)
Paulina
haha samma här, har ju tyvärr så att jag kan töja upp till 12mm >< det är för frestande
#7 Var riktigt snyggt!
Har töjsmycken hemma, men har inte börjat än… 

fina ni är

Vilken härlig plugg du har Telefonkontakt! =)
Paulina
Nu töjde jag upp enda örat till 12mm.. ert fel! Jag blev så himla sugen och kunde itne stå emot haha, bodyart är farligt!
#71 Haha, ja de är farligt här inne;P Man blir väldigt frestad..
#72 Lite för frestad tycker jag.. :D
Kan inteklandra oss för att det är ruskigt snyggt ;) Grattis =)
Paulina
#73 Hehe det är väl bara kul:D
Det är rätt skönt att forumet finns :) Har inga vänner som har samma intresse så då är det bra att man kan titta in hit :)
#76 Ja det är himla skönt:)
Så avis. Kan inte ha något synligt, pga det jobb jag ska ha i framtiden. Så jag döljer alla stavar och ringar och gaddningar under kläderna. MEN när jag blir pensionär, då ska det TÖJAS ;) lol

#78 vad ska du jobba med?
Präst

#80 vad roligt :)
Jag funderade på att bli präst för ett par år sedan, men jag tappade tron lagom till jag skulle söka högskola. så det blev inget.

#80 Jag känner en präst/ pastor med både pieringar, töjingar och tatueringar synliga. Hans stil är visserligen lite udda i sig. Han har på sig vanliga kläder, ofta stuprörs jeans och någon snygg tröja. Han har långt blont lockigt hår i hästsvans. Där har vi en präst/pastor som jag ser upp till.
Får väl predika utan tröja nästa gång :)

Tja, utomhus på stranden skulle det gietvis funka. Annars kanske det skulle bli lite skumt 

Angående allas töjningar etc. Jag sa "upp till 10mm, sen är det bra" - precis som alla andra. Sen åkte jag till arvika på festival och såg en massa med ring genom tunneln, det ville jag ha och insåg att 10mm var för litet. Töjde till 14mm och pressade in en silikontunnel på 4min. Så vart det klart!
Kunde dock inte stoppa mig där, och är uppe i 18mm + 3mm på högra och 14mm på vänstra. Planer på 16mm och 20mm + 4mm.
Det är svårt att sluta!
# 85 Håller me dig .. blir som en drog .. men "än så länge" är jag nöjd me mina 16 mm 

Ja, speciellt just kicken man får av att töja, och inse att det går att töja huden.
Dock är smärtan som blir av att töja 3mm'ern inte det mysigaste. Antar att det gör ondare desto längre upp på örat man kommer.
Vill man vara fin, får man lida pin!

#89 Jag har funderat på att töja i brosket, har du gjort det själv eller gått till en piercare?
#89 Vart har du fått dem snygga stjärnpluggarna från? :)

#92 snyggt !!

#90 Jag har töjt själv men de tar mycke längre tid i brosket än i snibben!
Så man ska ha tålamod till det.
#91 Jag vet inte var de är köpta för jag har fått de i present och tycker jätte mycke om de!
#94 Hehe okej, tack ändå :) Ja, dem var himla fina.
#92 as-snyggt !!
Jättefina töjningar ni har. :D Hur länge måste man vänta mellan varje mm eller varje steg uppåt? :)
.. de har nämnts tidigare .. kan vara lite olika, efterom vi alla är olika hur vi läker i köttet .. men .. ta de bara lugnt o låt de läka ordentligt emellan så blir de bra ..

jag får alltid ont när jag töjjer:(

#85 jag hade ringar genom mina tunnlar på 10mm, så varför skulle det vara för litet?
#99 självklart så känns det att töja, men det går över ganska fort. om det gör olidligt ont så töjer du nog på fel sätt eller för mycket åt gången.
jag har nu 12mm, och går nog inte större då jag tycker att det är så otroligt fult när örsnibbarna "sticker ut", som dom gör när man kommer upp i större storlekar. 14mm är nog det största jag skulel kunna tänka mej.

#98, sitter och skrattar lite här. är så kul, för förra året var det absolut inte mer än 10, ett år senare har du 16 mm. Roligt att ha det sådär svart på vit. skojjig tråd haha. …
töjt något mer ? :)

Jag vill töja mer… men alla smycken jag har är 6mm, så blir ju synd om dem om jag töjer mer :P
golf.ifokus.se

#100 Personligen tyckte jag att mina öron och hål var för små för att min 4mm ring skulle få plats bra. Det var och är bara en personlig åsikt.

#103 aha… jag körde nämligen med 10mm tunnlar och sen 4mm ringar igenom. sen gick jag ner til 2,4mm ringar, då jag tyckte att 4mm vart så tungt, så hålen töjdes ut till större än 10mm…
#106 snyggt :)

jag är uppe i 6mm, och är inte klar :P
#107 tack ^^
#108 jaha :) är det inte jobbigt med så stora kulor på staven?

#109 det är en sak man vänjer sej vid.
Lite ot, men vad har du för röd färg Annizo? :)
Jag använder Vivas… Öh… *springer och kollar paketet*… Bright Mahogany. Nr 845. Fantastisk färg, den är precis lika röd i verkligheten som den är på bild! Fan, undra om det är Viva. *springer och kollar igen*… Ja, det var det! En tant som ler lite besvärat på framsidan av paketet xD
Ja, jag blev väldigt chockad över resultatet. Men det blir lika bra varje gång!
Ja, den blev lite mörk D:
Jag rekommenderar starkt den jag använder!
#115 jag brukar rätt ofta ha rött hår och jag brukar använda schwartskopf's kashmir röd. Den brukar bli riktigt röd.. tänkte lite tips ;)
#117 Hehe tack så mycket, ska kolla upp den med :) Jag gillar schwartshopf annars.

Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd, men jag har suttit och kollat på allas pluggar och töjningar. Till mitt problem, jag har 2 töjningar på 4mm just nu (2 tribal töjningar) och jag funderar lite på att köpa pluggar till dom hålen. Då har jag en fråga som säkert någon kan tala om för mig innan jag klantar till de och köper pluggar, är det svårt att få i pluggar eller går dom i lätt?, jag kommer inte köpa pluggar som man kan skruva av ena sidan på utan jag kommer isåfall köpa pluggar som man bara trycker i.