Nypiercad + Alkohol
Nu i helgen fyller jag 18 år, yey!
På måndag har jag tid för att Pierca Naveln, sen tänkte man gå ut på krogen på Fredagen.. Kvällen kommer så klart innehålla Alkohol, fast då är frågan. Kan man dricka fast man har ny piercat sig?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Generellt så avråder man från det eftersom det försämrar läkningen. Dessutom finns det ju alltid en risk att man klantar sig totalt på fyllan och skadar sin nya piercing vilket även det kan sabba läkningen rätt rejält.
Å andra sidan är det ju inte varje dag man fyller 18 så.. Kanske kan du ta den en vecka senare? Men jag tror att många tagit en fylla innan läketiden gått ut helt utan större problem. Var bara lyhörd för vad din kropp känner och reagerar på, ta det lilla lugna och undvik att slå på praktvurpor så ska det nog gå bra. Jag har gjort det, men å andra sidan så har jag riktigt bra läkekött, erfarenhet av hur piercings kan läka på mig och vet mina gränser med alkohol sedan innan så det kanske är en annan femma än för dig. Vad vet jag :)
Paulina
Jag har druckit samma dag som jag piercade min tunga. Fick inga problem.
Men det kan som sagt göra att läkningen tar längre tid, samt att man kan råka klanta sig och förstöra den.
Grattis!
Jag ska dricka med måtta, dvs med förstånd! :)
Imorgon smäller det, 18 år!! :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Måste bara hoppa in och säga grattis! 
#4 Det är bara att hoppa in, tack så mycket! :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#6 Grattis! 
En fråga bara, hur hade du tänkt det nu i sommar, ska du inte bada något? :)
Hon sa helst att jag inte skulle bada eller sola, fast om jag nu skulle vilja göra det (vilket jag ska) så skulle jag ta och rengöra det så fort jag hade kommit upp från att ha badat/doppat mig…
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

#8 En annan ide är att sätta dit ett vattentätt plåster när du ska bada :) För det är ett sår och fastän du rengör det direkt efteråt så kan det ändå ha kommit in bakterier i det och orsaka infektion.
- Medarbetare på studier.ifokus
#9 tack så mycket…. Köper man det på apoteket ? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

#10 Japp :)
- Medarbetare på studier.ifokus