Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1511 ggr
Vixifyx
0

Smycke Byte

Hejjssan,  Jag är en 17, snart 18 årig tjej som inte tidigare hafft piercings, annat än de vanliga hålen jag har i öronen. Dock funderar jag starkt på att laga en Monroe såfort ja fyller 18! Eller snarare KOMMER jag göra en då. Läst mycket om just sådant och är väldigt intreserad och insatt i ämnet , och läser allt jag kommer över som har med saken att göra

Nu är bara frågan den det hela med smycke byte, kan man endast byta smycken hoss en piercs:are ? eller kan du göra de själv? är det inte bara att dra ut och lägga i o skruva på en ny?(efter massa rengöring och kokning av smycken sådär). Jag har ivarjefall alltid trott man kan göra d själv? men det var på en blogg jag läste att denna bloggare gick till en piercsare och bytte smycke… och då funderar man ju 2 gånger ..

skriv gärna in här också om ni har några intresanta artiklar lr hemsidor där man kan plugga i sig mer om tatoos och piercings o bli en rintig bodyart nörd :) :D

Aviendha
0

Givetvis kan man byta smycken själv, och de allra flesta gör även det :)

Ibland kan man dock behöva hjälp av en piercare om man tex är osäker på vilken storlek man ska ha eller om man har svårt att göra själva bytet då det ibland kan vara lite pilligt. Eller om man har svårt att ex. få upp smycket för att gängningen gett sig :S

Om du kollar bland våra artiklar så har du en del där som kan vara av nytta och nöje till att börja med. Sen har du ju även vår länksamling som innehåller lite av varje :)

Vixifyx
0

Ah tack för svaret! tänkte väl det! men det är alltid bra att fråga! :) :D tack än en gång!

Aviendha
0

Frågar man inte riskerar man att leva i ovisshet :P Så lite så! Bara kul om man kan hjälpa till en aning :)