Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3329 ggr
oboy
0

Ring tragus

Det är så att jag har en traguspiercing, skulle vilja byta till en ring. Vet dock inte riktigt vilken diameter jag ska ha.. på staven som jag har nu har jag längden 8 mm

ChristineL
0

Det enklaste är att gå till en piercare så fixar dom det kostnadsfritt, du betalar bara för det nya smycket :)

oboy
0

jo, har dock 6 mil till närmaste piercare, men får väl fara dit när jag har andra ärenden dit också..

ChristineL
0

Ajdå, det var lite långt :/ Men just ringar är lite knepiga att sätta dit själv också. Tyvärr har jag tappat bort ringen jag hade annars hade jag mätt den åt dig…

asmaa
0

jaa.. för ringen ska ju förslutas med en kula, min piercare satte i en sån som läksmycke, och t.o.m för henne va det lite pilligt, så det är nog bättre att någon annan fixar det till dig.. Jag vet inte ens hur jag ska få av min hehe, så jag ska oxå gå till en piercare o se till att få den bytad

oboy
0

hej tack för alla svaren. Beställde cbr ringar från Coal creak fick hem dom idag men förstår mig inte riktigt på dom, för när man tar bort kulan så är ju som ringen öppen och då är det ju som en öppning men det är vad ska man säga för liten öppning för att få den som runt örsnibben själva öppningen på ringen. Är inte så bra på att förklara men hoppas ni fattar vad jag menar. Är det tänkt att man ska böjja ut dom eller för att få in den i hålet?

Liss
0

#5 Man kan böja ut dem jaa.. Och så brukar man knipa ihop dem med en tång igen, med kulan i mellanrummet. Brukar vara bra att ha en piercare till hjälp, med rätt verktyg - då dem annars kan bli fula och ojämna.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

asmaa
0

för att inte tala om att de lär göra ganska ont när man håller på o drar i örat själv om man ska böja ihop piercingen o sätta i kulan igen , om man ska göra det med egna fingrar utan tång..