Piercing i ögonbrynet
Jag vill jättegärna pierca mig i ögonbrynet, men jag är bara 14 :/
Man måste vänta tills man är 15 va?
Jag får pierca mig för mamma, kan jag ta med henne och få pierca mig då?
Och sen undrar jag, som den lilla fegisen jag är, gör det ont? xD haha
åldersgränsen brukar som lägst vara 15 år. tycker nog att du ska vänta ett tag :) och kanske läsa i artiklarna om ytliga piercingar. de har ju en tendens att vandra ut rätt ofta.
16års gräns är vad jag har hört, men det kanske varierar lite mellan olika studior?
15, 16 med målsman eller 18 är vad som oftast gäller.
personligen tycker jag att du ska vänta tills du är 18. ögonbrynet är dessutom svårläkt, man måste vara nog med hygien så det krävs en hel del tid ändå..
16 år med målsman på vissa studios och 18 år på mer seriösa studios.
Tycker också du bör vänta. De är trotts allt lika bra, då vet du att du verkligen vill det också.
Och som sagt, läs gärna artikeln om "surface piercings".
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag tyckte inte att de gjorde ont överhuvudtaget. De kändes "segt" när killen tryckte igenom kanylen men inget annat. :)
Men senare kändes de…:p Fick en inflammation som höll i ganska länge men de fixade sig till slut. :)
Tycker dock att du ska vänta lite innan du gör de. :)

Jag tycker du ska vänta, den är som sagt väldigt svårläkt och har lätt för att inte bli accepterad av kroppen, sen är det vissa ställen det ej är accepterat med de piercingen då den sticker ut välidigt i mångas ögon till skillnade från ex näspiercing (om du förstår vad jag menar), men det är snyggt med ögonbryner och jag ångrar att jag tog ur min, men men.
Jag piercade ögonbrynet för någon månad sedan och har inte haft några problem alls än så länge. Märker inte ens att den är där :P Det gjorde inte ett dugg ont tycker jag :P Jag piercade naveln strax innan jag skulle fylla 15 på en studio och det gick bra med målsmans tillstånd :)

Jag gjorde min för 4 år sen, den gjorde väldigt ont, det var segt, och knakade när hon skulle trycka igenom nålen. Och jag är inte speciellt känslig, men av mina 9 piercingar i ansiktet är det bara en som gjort ondare.
Jag har aldrig haft några problem med den sen, men jag märker att den har växt ut lite sen jag skaffade den.
Min gjorde jag för 2 år sedan, och det var den ondaste jag tagit av mina 5.. Men smärtan går ju snabbt över, och själva värken efteråt går det ju att ta alvedon mot. Hade inga större problem med läkningen, men killen fick ta ut sin efter 6 månader, så hade den konstant varat och värkt, och visade inga som hellst tecken på att vilja bättra sig. Det är ju ett ställe som det är lätt att fastna i..
Paulina

Min pojk har nu tagit sin 3:e (!) piercing i ögonbrynet. Den första satt jättesnyggt och han plockade bara ut den "bara för att". När han sen ville ta om den tog han i andra ögonbrynet, men där stötte den ut och nu har han ett jättefult ärr där. Han fick då ta om den i det första ögonbrynet, ca 1 månad sen och den är fin än så länge!
Krångla inte för mycket om du ska ha hål där, hygienen är jätteviktig!
jag va 14 år när jag och min papap åkte och piercade mej på studio =)
det gör inte alls ont.
och aa hygienen är viktig där för de blir så jädra blä annars
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Jag var (och är) 15 när jag gjorde min i ögonbrynet, de tar 6 veckor att läka och det gör inte speciellt ont, men det beror väll från person till person vad man tycker gör ont och inte. Personligen tycker jag de var värre att ta hål i öronen :p
Så, man ska va 15 med målsman.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Jag fick pierca naveln när jag va 13, alltså för fyra månader sen då, hos en riktigt bra studio, Eds kroppkonst för er som vet om det :) även fastän han har 15 års åldersgräns.
Egentligen är de ju inteså att man MÅSTE ha fyllt 15 , säger föräldrarna att man får, och man vill själv så tror jag nog att de funkar iallafall.