Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 10137 ggr
toreupthetoy
0

Pierca näsan!

Tja!

Precis blivit medlem här, så jag är inte 100 på hur denna sidan fungerar.. Meen, än så länge har det ju gått braFlört..

Men i alla fall, så som rubriken ser ut så förstår ni nog vad det är jag vill komma fram till, jag ska pierca näsan, och är lite sådär smått nervös, jag vill ju hellst inte ta med kanyl, inte fobi, eller liknande, för nålar, men det känns lite smått jobbigt om jag ska vara ärlig.

Så..!

Något tips, jag ska ta den i göteborgs/borås området, jag vet inte riktigt vilka salonger, eller a.. Ställen som är att rekommenderas utav er med "erfarenhet" av piercingar.

Så.. Gääärna lite små goa tips hit!

Tack på för hand!

/toreupthetoy

asmaa
0

Hej..

JAg gjorde själv hål i näsan för ungefär ett år sen, och även om du tycker att det är lite jobbigt med nålar och kanyler rekommenderar jag definitivt att du ska göra det. Jag gjorde själv med kanyl, och det känns inte alls speciellt mycket, plus det går så snabbt att man knappt hinner märka..

Gör du med en pistol är det mycket lättare att det uppstår infektion och fula är, pga att den metoden är sämre för huden, brosket, läkningen osv.. En nära vän till mig tog med pistol i höstas och hon fick jättemycket problem och tog till slut ut den pga att den blev jätteful, och nu har hon ett litet ärr, som en "plopp" på näsan.. Så snääälla, ta med kanyl !!! 

Det går så snabbt att du hinner ej märka det, o du slipper dessutom det där läskiga ljudet av pistolen hehe.. Jag tyckte inte alls att det gjorde ont över huvud taget, bara fick en tår i mitt högra öga eftersom det va på den sidan jag tog hålet, men det var allt.. och jag har typ aldrig haft problem med mitt hål efter förutom vid ett tillfälle men som va helt mitt eget fel eftersom jag satte i ett smycke som ej passade..

toreupthetoy
0

Jo, jag har läst att "man" ska ta med kanyl..

Men, a.. Tack för svaret, jag ska verkligen tänka över mina rädslor för 'kanyl-metoden'^^..

asmaa
0

joo gör det.. asså det finns så många nackdelar att ta brosk-piercingar med pistol, kolla nästan vilken annan tråd som helst för brosk-piercing så kommer du se att alla varnar för det.. Visst det finns såklart fall som har gått bra.. men när det sitter just på näsan som är en kroppsdel man alltid visar, så är det kanske bättre att öka sina förutsättningar.. Du behöver ju inte ens se nålen om du inte vill, bara säg till piercaren och blunda när h*n gör det hehe.. Och ta med en kompis som kan hålla din hand eller något haha

toreupthetoy
0

Ja kommer ju knappast sitta där själv, haha nej!

Men ja, santsant! Ja ska leta, vad ligger priset på, på ett ungefär?

asmaa
0

haha jaa, ta med ngn som du kan hålla i handen haha.. Hmm priserna är nog varierande, men jag gjorde i malmös största piercingställe och de tog 250 TROR jag, men kommer ej ihåg exakt, men kan nog ligga nånstans där runt omkring..

ännu en fördel med att ta med kanyl är att du får ett riktigt smycke i. Alltså ett piercing smycker som är skruvat så den ej ska ramla ut lätt, om du gör med pistol får du som ett örhänge ju, och det blir mycket svårare att rengöra osv.. Dessutom tror jag det känns mer om du gör med pistol eftersom det krossar brosket.. Tro mig, med kanyl går precis lika snabbt  =)

det är iaf en fin piercing tycker jag, och jag ångrar absolut inte, och det finns maaassor av olika smycken så man kan byta ofta

toreupthetoy
0

Ja, det är ju klart! Hehe.. (Så modig är jag inte, men det får ingen reda på^^)

Men ja, okej, det låter rimligt, hört att det kan gå upp till 500för att man gör det "hos någon riktig".. Men jag får la ta den smällen.

Ja, det är snyggt! Absolut!

Tack igen!

asmaa
0

hmm well du kan ju kolla runt på olika ställen o se vad dom tar, men det viktigaste är att man tar någon som man vet är bra av egen erfarenhet eller hört från andra.. Men förhoppningsvis hittar du någon med bra pris =)

hoppas allting går bra iaf =)

grejs
0

I göteborg finns t.ex. Ed´s kroppskonst, Barbarella och Tribe. I borås finns Pistolero. Lycka till :)

toreupthetoy
0

Var ligger dom?

Tack! =)

lodjuret
0

Hoppas det går bra att jag frågar….

jag har tänkt på om jag ska pierca mig i näsvingen, och jag undrar om tex. smycka elr guldfynd har kanyl när dom tar hål???Obestämd

Eller måste man åka till någon piercare?

soetisen
0

#10 När jag var mindre så tog jag mina hål på guldfynd, och det var tyvärr pistol de togs med.

Men jag tycker inte du ska gå till en smyckesaffär, bättre att gå till en piercare direkt :)

- Medarbetare på studier.ifokus

lodjuret
0

#11 ok! tack för tips…

lodjuret
0

en till fråga=)

När man tar hål i näsan sätts smycket in efter man tagit hålet ,eller sätts det fast samtidigt som dom tar hålet?

Liss
0

#13 Gör du med kanyl så sätts det i efteråt. Dem kör igenom kanylen, klipper av den och låter den sitta medan dem tar smycket. För igenom smycket samtidigt som dem drar ut kanylen.

Tar du med pistol så "punchas" smycket in samtidigt som hålet tas. Vilket inte är bra!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lodjuret
0

#14 tack så mkt för svaret! Det gör nog ondare att ta med kanyl ..Det låter så iallafall..Glad

silverhuldra
0

#15 det kändes knappt alls när jag gjorde min.Skrattande

Mvh. Silverhuldra

lodjuret
0

#16 ok, vad bra..hoppas fler skriver det. Så jag vågar ta…Glad

[Malin]
0

Jag piercade näsan för snart två år sen och jag tyckte det gjorde ondare än tungan men det var klart värt det. Det är ju bara någon sekund smärta och sen sitter det där, snyggt och fint!

Jag kan rekommendera både Pistolero i Borås (som ligger "ovanför" Allégatan, lite svårt att förklara men kika på deras hemsida) och Barbarella i Göteborg. Just näspiercingen gjorde jag dock på G-Punkten i Varberg.

[Jodine]
0

Jag tog min på en frisörsalong med pistol, jag skulle rekommendera att du går till en studio istället och tar med kanyl, de andra piercingarna jag har gjort har tagits med kanyl och de har dels gjort mindre ont och läkt snabbare. Plus som sagts tidigare så slipper man kjudet av pistolen, det är lättare att tänka bort kanylen. Det blir också större riskt att hålet blir snett taget med pistol, alla piercingar jag har i öronen har tagits med pistol och de har blivit sneda allihopa, och läkt dåligt. Så jag rekommenderar kanyl =)

Articia
0

Jag piercade mig i näsan för en vecka sedan och jag kan ju säga att det inte gjorde så ont som jag hade trott, så det var väldigt skönt! Det tog typ 1-2 sekunder och sen var det färdigt. Kändes som om någon nöp till en väldigt hårt bara. Då tycker jag att läppen var värre att pierca i och med att det sved rätt mycket och svullnade en hel del. Det enda som hände med näsan var att den blev lite öm efteråt när man kom emot eller så. Så är det visserligen fortfarande men det börjar sakta men säkert läka känner jag. Go for it!

Och angående håltagning med pistol så är det inte att rekommendera. För det första de hemska ärrvävningarna som kan uppstå, sen kan det bli snett eller ojämt till skillnad från då man piercar med kanyl.

Då kommer piercingen precis där man vill ha den i och med att piercaren markerar med en penna vart hålet ska sättas och sen kör igenom kanylen på det exakta stället för attdet ska bli så jämnt som möjligt.Sen så är den viktigaste delen hygien!!En pistol kan man inte steriliseras utan har tyvärr används på andra före dig så risken för att bli smittad av sjukdomar eller få infektioner är mycket hög.

lodjuret
0

Det låter som att det är bäst att pierca hos en riktig piercare.. Så om jag kommer göra det så gör jag det hos en riktig.

mandariiin
0

Jag rekommenderar Tribe eller Barbarella i Gbg.

Och nej, det gör ondare med pistol då smycket pressas igenom. Kanyl glider igenom.

Liss
0

Som sagt, gör mer ont med pistol. Då det "skjuts" igenom och förstör vävnaden helt. Smycket är inte utformat för att vara efter olika kroppsdelar heller, och har då inte plats för näsan att svullna upp. Medan kanylen "skär/glider" igenom mycket lättare, bättre och skonsamare. Och man får ett läksmycke med gott om utrymme.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Meddo
0

Instämmer, smärtan är värre med pistol.
Jag tycker att Tribe i göteborg är skit bra, de är relativt billiga också enligt min mening

toreupthetoy
0

Grejen är ju bara den att jag är 14, och på de flesta ställen måste man vara 15, hur kan man på smartast sätt lösa det?..

För det är ju det enda som just nu säger att jag inte har gjort det än, och jag vill VERKLIGEN inte vänta mer.

Erdiz
0

när man tar med pistol trycker man väll bara undan huden och det men med kanyl så skär man bort endel?
Själv piercade jag näsan själv för 8 år sedan. is och nål. Fattar inte i nuläget hur jag lyckades men det gjorde nog svinont att trycka i smycket sen.  har inte haft några problem med den. Men sen har jag enormt bra läkkött med.

Men jag rekommenderar inte att du gör det själv. och inte heller hos någon som inte håller sig inom lagarna.  Näsan är bland de sista ställena du ska försöka göra själv. luktsinnen och nerver kan förtöras. och hos en profissionell får du den på det bästa och finaste stället med.

vänta helldre ett år till. Det kommer aldrig bli otrendigt med piercing.

är det första piercingen så ska du förvänta dig att det gör skit ont. För då kommer du inte känna alls mycket sen:) Det är bara bra om man är lite rädd:D

Ebba-A
0

#25 Det är värt att vänta. Jag gjorde en otroligt misslyckad näspiercing med pistol på en guldsmedsaffär i höstas. Den läkte inte, smycket åkte ut hela tiden (smycket är helt rakt med en liten plupp formad som en olivkärna på slutet, och den åkte ut nästan varje natt). Dessutom fick jag en liten blow out brevid smycket, vilket tillslut resulterade att jag tog ut den helt. Har numera ett litet ärr och en broskkula där jag hade den.

Ångrar att jag inte väntade och gjorde den på en studio.

Värd på Choklad iFokus

toreupthetoy
0

Men finns det inte en enda studio man kan göra det som 14 åring?

Och, jag menar inte att försöka skydda de som är piercare som tar hålet med pistol, men det måste väl inte resultera till en olyckad piercing om man nu skulle ta det med pistol?

asmaa
0

de som gör piercing på en 14 åring, bevisar bara hur oseriösa de är.. Om du inte tror på det som de före har skrivit borde du kanske googla lite på hur misslyckade piercingar ser ut.. Du måste förstå att de är en kroppsdel som kan bli otroligt skadad om det går fel.. Är det verkligen värt att riskera att få ett stort ärr som en bula på näsan bara för att du inte har tillräckligt med tålamod?  Jag vet hur det är, när man vill ha något så vill man ha det NU, men ibland så tjänar man på att vänta.. En nära vän till mig fick problem med sin näspiercing och tog ut den efter att infektionen blivit bätttre, men hon har fortfarande en plopp på näsan.. och DEN kan du aldrig ta bort..

toreupthetoy
0

Okej, det är ju dock många av min avänner som kunnat göra det innan 15, tror att de var någon månad innan de flesta blev 14 de fick göra det, och de har vad jag vet inte blivit någon infektion eller liknande, och det ser super ut nu något år senare också, så att det MÅSTE ju inte bli något fel, självklart finns det en stor chans, men a, tack för alla svar än så länge i alla fall!