Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 6412 ggr
LillyB
0

Blödande tungpiercing!

Jag piercade tungan i fredags och drack bara nyponsoppa med sugrör till lördag kväll då jag inte stog ut längre. Försökte få i mig lite pasta och godis, trots att det var irriterande för tungan. Imorse då jag kom hem från promenaden med hunden så såg jag på tungan att den var blodig, så jag sköljde med vatten. Det är bara det att den slutar inte blöda! Det kommer nytt blod ganska fort och det har blött i 2 timmar nu, och ganska kraftigt så att större delen av tungan är blodig efter bara en liten stund. Är det normalt? Kan det vara för att jag åt redan igår? Hur länge är det normalt att det blöder? Vad bör jag göra? Bör jag vända mig till piercaren eller vården om det inte slutat blöda imorgon?

Den ser bra ut och känns bra annars, men tungan är såklart svälld.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

chade
0

Gå och prata med din percare och hör vad han har att säga om saken.. det där lät ju inte bra alls :S

Små stjärnor lyser också i mörkret.

LillyB
0

Han har stängt idag, det är det som är grejen. Kan komma dit tidigast imorgonbitti. :(

\\\\\\\\\\\\\\\\_

chade
0

just ja, det är ju söndag.. men ta en isbit och ha i munnen.. kyla brukar väl få det att blöda mindre? Det kanske kan funka :(

LillyB
0

Ska göra det! Tack så mycket! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Erdiz
0

låter skummt aldrig varit med om att det börja blöda så pass sent:/ o nej det ska defenetivt inte blöda så pass mycket. hoppas du kollar upp det. o lycka till

Erdiz
0

låter skummt aldrig varit med om att det börja blöda så pass sent:/ o nej det ska defenetivt inte blöda så pass mycket. hoppas du kollar upp det. o lycka till

LillyB
0

Efter 4 timmar av att ständigt druckit isvatten och haft is i munnen så slutade det blöda. Imorse vaknad jag med lite lite blod precis vid piercingen och jag har ätit lite försiktigt och det har inte börjat blöda.

Det blödde riktit kraftigt igår så nåt måste ha gått fel, idag såg jag en liten spricka precis där kulan ligger så jag antar att såret helt enkelt sprack på nåt vis och att det var därför det blödde så mycket.

Men nu fungerar det bra och ser bra ut! Men jag håller noggrann koll! Krånglar den igen så åker jag in till piercaren och ber han kolla på den.

Tack så mycket! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Karmatarerskanise
0

Hoppas det går bra.

LillyB
0

Tack! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

LillyB
0

Hur är det föresten med socker och piercingar? Bör jag hålla mig undan mycket godis och läsk under läktiden?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Erdiz
0

var noga med att skölja efter varje måltid. jag använde munskölj som säljs i vanliga affärer. Piercaren rekomenderade det inte. men deras skölj tog ju slut efter några få dagar. har än så länge inte haft problem med den. Men du bör nog dock hålla dig till deras munskölj med tanke på att du redan haft problem med den.

Gällande godis o läsk så har jag inte hört eller tänkt något på det.

LillyB
0

Okej! :) Ja, vanlig munskölj vågar jag inte använda, piercaren varnade mig för den. Ska köpa in ett par flaskor åt gången från piercaren. Flaskan jag köpte ifredags börjar redan ta slut. :P

\\\\\\\\\\\\\\\\_

chade
0

Jag använde det där som heter lesterine eller.. hur det nu stavas :P
Det rekomenderade min piercare och skulle bara använda det morgon och kväll. Jag tror inte att det ska vara någon fara, det är ju bakteriedödande så det skulle kanske vara bra för ditt sår du fått? Jag och mina vänner har använt det när vi piercade tungan och det funkade hur bra som helst. och om det skulle vara för starkt eller något sånt så kan man ju spä ut det med lite vatten..

Erdiz
0

#12 min piercare avrådde mig att använda listerine. Vet inte ifall det var för att dom skulle tjäna pengar. deras kan lika gärna vara utspädd sådan. Det vet man ju aldrig.  skulle vilja se innehållsförteckningen på deras.och jämnföra med listerine. Hör gärna med din piercare vad som är skillnaden mellan dem båda.

chade
0

#12 eller så kanske det är för att du sköljer munnen för mycket? :P
Man ska ju bara skölja morgon och kväll, sen på dagen när man ätit, snusat, rökt, druckit, vad som helst så ska man bara skölja med vatten!
kroppen måste ju ha en chans att läka ''såret'' själv.
Vad är det för sorts munskölj ni använder och hur stora är dom flaskorna?

LillyB
0

Min piercare avrådde mig från Listerine för att det är alldeles för starkt och för att det dödar alla bakterier - även de goda. Jag kör på det som piercaren rekommenderade för säkerhetsskull. :)

Listerine:
Aqua, Alcohol Denat, Sorbitol, Propyl Alcohol, Poloxamer 407, Benzoic Acid E210, Eucalyptol, Methyl Salicylate, Thymol, Menthol, Zinc Chloride, Sodium Benzoate E211, Sucralose, Aroma, Sodium Saccharin, Cl 42090.

Piercingtvätt för mun från Barbella:
Active ingredients: Cetylpyridium chloride 0,05%
Other ingredients: Aqua purificata, Xylitol/Sorbitol, PEG-40 hydrogenated Castor, Oil, Sodium benzoate, Aroma, Cetylpyridium chloride, Alcohol, Sodium saccharin, Cl 42051.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

chade
0

Jag tror fortfarande att du sköljer med för mycket munskölj, testa att bara ta lite morgon och kväll. Sen vatten efter varje gång du stoppat något i munnen. : )
eftersom du tog den i fredags och redan haft slut på en flaska!

LillyB
0

#17: Oj, såg inte att du skrev det där inlägget till mig, sorry. :) Jo men jag sköljer bara på morgonen, då jag kommer hem från skolan och på kvällen innan jag lägger mig. Jag dricker vatten typ helatiden oavsett om jag ätit nåt eller ej bara för att det känns bra. Och jag varken röker eller snusar. :)

Så jag sköljer som man ska, men flaskan är himla liten (125 ml) och det är kvar så att det räcker max ett par dagar till. :P Piercingen känns bättre och bättre och har inte blött något mer. :) Idag har jag till och med suttit och lekt en massa med den utan att det gjort ont och jag veet.. jag ska inte leka med den! :D Haha, men jag kommer på mig själv ibland.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

chade
0

Men det är ju bra att den blivit bättre! men fortsätt bara som du gjort isf och inte leka med den så kommer den nog bli bra till sist :)

LillyB
0

Ja, tack! :) Jag ska försöka att inte leka med den, hehe.. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_