Hur ska jag gör med labreten?
Okej nu är det så här att jag inte kan sluta leka med min labret. Jag gör det utan att tänka på det och det har blivit en så pass stort hål att kulan nästan åker igenom. Så att jag bara kan dra ut den. Det ser ju helt sjukt ut.
Så jag funderar på om jag kan fixxa det fenom en ring eller något. Så jag inte kan hålla på och dra in labreten hela tiden, det är grymt irreterande…
Hur fan har du lyckast med det där?!
Skulle jag vara du skulle jag nog sluta leka på direkten! :D
Hm, jag leker rejält med min labret och Tungpiercing men ingen av mina har töjt sig. Kanske har du gummihud? ;)
Problemet i ditt fall är ju att du håller på att dra i den så till den milda grad att du töjer hålet. Det går att dra och grejja en hel del med ring med, men tror du att det skulle hjälpa så testa. Annars skulle du ju kunna byta upp i strl om du vill det, då fyller du iaf ut hålet och kanske gör ett större smycke att du inte är lika benägen att pilla med den. Eller så tar du ut den och låter den gå igen sig lite innan du sätter i staven igen. För jag antar att du inte kan bryta beteendet rakt av och att du har ett anpassat smycke..?
Paulina
Nej jag har inget anpassat smyket, men jag försöker verkligen sluta leka med den. Jag vill inte ta ut den för jag skulle nog känna mig lite naken utan.
Har kollat på olika smycken på internett men hittar inget som passar. Sist jag bestälde ett smycke så blev det på tok för litet.Tror också att jag redan har den större storleken som finns på labretstavar Vet inte hur jag ska göra för att hitta rätt. Borde jag kanske gå till en spe shop för piercingar och kolla där?
Har du problem med att hitta rätt storlek så rekomenderar jag absolut ett besök hos en piercare! De jobbar ju med det hela och borde ha smycken som passar inne och kunna hjälpa dig att få ett som passar dig. :)
Paulina