Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1795 ggr
toreupthetoy
0

Sommarlov

Jag anser att det blev en bra start på sommarlovet.

A fast nä.

Rätt segt att vädret inte var med oss på varken avslutningen eller nu i helgen, men idag kom det fram igen, gött som fan ändå.

Tänker inte så mycket på skolan som tur är. 
Dock, mitt förra inlägg får lite svar då och då, men vad tycker ni?
Varför kan man inte pierca en 14 åring?

Har kroppen/näsan växt klart vid 15 års ålder? Låter lite smått skumt, men aja.

Jag litar la på er som säger att ni vet och kan.

Jag ska till Metaltown - Göteborg - Frihamnen nu på torsdag, och sedan till "the studio" någondag efter det, samtidigt då SKA jag leta fram någon bra studio som kan tänkas pierca mig.

Och ja, jag ska kanske vänta egentligen, men det känns bra nu, och inte sen.

Så, svar på detta kan vara var de finns studior, och ni behöver ju inte säga de ni vet kommer säga nej, eller är dåliga för att jag ska lära mig något, utan jag är tacksam för hjälp.

Aviendha
0

Rent praktiskt så kan man pierca en fjortonåring, det är ju inte helt ovanligt med håltagning i örsnibbarna innan man är 18 tex.

Helt färdigväxt är man inte när man är 14. Även om man inte växer mer på höjden så kanske man växer på bredden ;) Det är mycket som händer i kroppen när man nyss nått puberteten.

Den största anledningen till att man inte piercar så unga människor är väl att det kan tyckas vara oansvarigt eftersom så unga människor lätt ändrar sig, det kan ju majoriteten som har passerat den åldern intyga och det är ju trist med ett ärr efter något som man inte längre vill ha. Dessutom så är det ett ansvar man lägger på en ung person - att sköta sin piercing så att den inte blir inflammerad och det kan ta lång tid innan en piercing läker. Sen är det ju dessutom den där biten som säger att man inte får ingå ett avtal med en minderårig person, så egentligen så måste ens förmyndare isf skriva på och tillåta det hela för att det ska vara juridiskt rätt.

Jag vet inte av någon studio förutom barbarella, men ingen som skulle kunna tänka sig att pierca någon så ung som 14. Inte svaret du vill ha, och jag antar att du hatar det lika mycket som jag gjorde när någon annan använde ens ålder mot en, men det är ju rena faktum i det här fallet tyvärr. Seriösa studios har åldersgränser, ofta 18. Ett fåtal som fortfarande kan kallas seriösa har 15/16 med målsmans tillstånd.

Niini
0

Lite kuriosa.. Näsa o öron är nåt som aldrig slutar växa! Därav har äldre ofta stor nästa o stora öron :)

JossanH
0

hehe när jag var 14 hade jag 9 hål i öronen! Nu har jag 3, och ett av dom fanns inte när jag var 14.. Så ja, man ändrar sig ganska mycket från 14 till vuxen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

thildatessie
0

förstår dig egentligen, men tatueringar är iaf bra med åldersgräns.

egentligen, hål i örat kallas ju med piercing.. varför får man göra den i vilken ålder man vill ?