Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1662 ggr
asmaa
0

Rengöra nya smycken ?

Jag vill rengöra mina nya smycken, har läst på lite andra trådar här i forumet om råd, men känner jag behöver få lite egna svar..

Jag letade efter desisoft ytdesinfektion i olika apotek, men ingen säljer, endast handdesinfektion, och jag vill inte ha någon som innehåller alkohol, så det är uteslutet..

Sen läste jag att någon rekommenderade klorin, men jag ringde min piercare o de sa neeeej absolut inte, men sa att det gick bra att avnänvda klorhexidin, och även på apoteket sa dom det.. Såå, någon som har någon erfarenhet eller åsikt om det?

asmaa
0

För övrigt så är materialen surgical steel 316 L , både "vanlig" och samma fast med svart färg

Niini
0

Antar du syftar på CF:s smycken, såg att du beställt därifrån. Jag brukar nog köra över dem ett varv med min piercingtvål som är descinficerande, bara sådär för säkerhets skull :)

asmaa
0

joo precis de va därifrån jag beställde… försöker byta min tragus läksmycke, en ring med kula, det är ju HELT omöjligt !!! haha

Niini
0

Haha, joo tragusen hinner man svära mycket över innan man har den bytt :D

asmaa
0

vet inte alls hur jag ska göra.. fick rekomenderat att köpa en tång, de va kanske du som rekommenderade det förresten? hehe.. men jag vet inte riktigt var jag ska hitta en sån, orkar inte ta mig till värsta byggvaruhuset..

Det är ju väldigt pilligt asså mn får ju inget grepp o den sitter som sten, ångrar STORT att jag inte valde en stav som läksmycke haha

Niini
0

Jo, jag rekomenderade en tång åt nån här :) Men tro mig, en stav är låång ifrån bättre! Har bara använt stavar hittills o det är aspilligt! Speciellt om man råkar dra ut staven :P

asmaa
0

hmm fast en stav kan man åtminstonde skruva på kulan, den här sitter ju fast som sten typ, asså jag försöker att dra den men det går inte, min man kmr hem snart så får se om han kan göra ngt.. aa jag hittade tråden, det va mig du rekommenderade tången till hehe.. men det är väl mest för att hålla fast kulan eller? Jag är väldigt bra på o pilla med små saker, så det ska nog gå ok, jag kan bara inte få isär den här ringen hehe

Niini
0

Jag har den till för o hålla fast staven/kulan inne i örat, omöjligt o få in några figrar dit :P Sen är den också bra o ha för o pilla in staven i hålet inifrån.

Dock har jag för mig att man använder en speciell tång för ringar som sitter ihop med en kula. Kan inte alls det där men jag har läst det här. Kommer säkert o komma ett bra svar från nån annan :)

asmaa
0

jaa jag väntar, men ingen mer verkar intressera sig för tråden = ( hehe.. jo de sant nu när du säger det så är det nog lite svårt att komma till där bakom..