Rostatuering
Okej den här frågan kanske inte faller i kategorin "vanliga frågor", men det känns ju ut att vara ett bra ställe att fråga på då det finns många tatueringsintresserade här. 
För över en månad sedan hörde jag i ett avsnitt av Criminal Minds att dödsdömda på 1500-talet fick en ros intatuerad på armen.
Är det någon som vet om detta stämmer, och/eller var jag kan läsa mer om tatueringshistoria?
Har googlat, men bara hittat halvseriösa sidor som jag inte vet om jag vill lita på.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
jag såg också det avsnittet…men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga…
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
okej
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!