Töjning
Töjde mitt ena hål i örat från 3 mm till 4 mm i förrgår, det gjorde inte ont då eller efter men imorse när jag vaknade så var hela örat rött, uppsvullet och gjorde ont som tusan. Tog ut smycket och hela hålet var varigt och blodigt. Vet inte vad det kan bero på. Har nu ett helt vanligt örhänge i, kommer tvätta och fixa så det läker.
Men frågan är, kan jag börja töja igen när det är helt läkt? Töjer givetvis långsamt och inte mer än 1 mm åt gången, ingen stresstöjning här.
Värd på Choklad iFokus
Ibland kan tom 1mm vara för mycket och jag gissar att det är precis vad som hänt dig nu. Jag skulle kanske inte rekomendera att du tar ut smycket helt om du vill fortsätta senare utan att du downsizar, ex tillbaka till 3mm som du var på innan. När det är läkt så vänta lite till, huden är fortfarande sköt även om den ser hel ut men visst går det att fortsätta ändå :) Kanske ska du försöka att ta 0,5mm istället nästa gång eftersom 1mm verkade vara för mycket. Vi är så olika, jag har ett "gummiöra" som inte har några problem med töjning alls medan andra har det lite svårare. Det kan även variera mellan öronen och mellan olika storlekar, det är spännande varje gång ;)
Paulina
Hålet har dragit ihop sig nu, var några timmar sen jag satte i ett vanligt örhänge. Får väl se om det går att börja om sen då, annars får det vara ;) Men ska införskaffa lite fler töjningar i olika storlekar till andra örat, så det blir mindre åt gången och detta slipper hända igen :)
Värd på Choklad iFokus
Ah, ja det går ju rätt fort för dem att krympa ihop, men det går ju att göra om, upp till 3mm går rätt fort ändå, hade vart värre om du var uppe i 12mm ;)
Har du något piercingsmycke i stål/titan? Jag är av den klara övertygelsen att det är bättre att ha i ett läkande hål än ett vanligt örhänge i någon legering. Dessutom kan det bli enklare med rengöringen då.
Paulina
Jodå, dock har kulorna en tendens att rymma ner i handfatet så det är en hel del smycken men inte en enda kula ;) Men kom på att jag har en bcr liggandes i en påse i badrumsskåpet, med kula och allt i behåll så den ska i nu :)
Värd på Choklad iFokus
Hahaha! Känns igen 
Paulina

att tappa smycken i handfats hålet händer nog ALLA, jag vet inte hur många grejer jag tappat där, o blir lika irriterad på mig själv varje gång.. kan rekommendera att lägga lite vikt vanligt toapapper ovanför själva hålet, så täcker det igen om det är pyyttelite fuktigt
#6 Smart! Att jag inte tänkt på att försöka förhindra det förr :S Sen vet jag inte hur många kulor jag svalt heller för den delen :P
Paulina

haha oki svalt har jag aldrig gjort, fast de klart om man har piercing vid munnen är det väl ganska förståeligt.. idag när jag satte i en labrett i tragus fastnade den typ inne i örat, de va lite läskigt haha