Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2816 ggr
Ranya
0

Labret vanlig eller vertikal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag skall göra en labret nu i veckan, men vad är bäst, en vertikal eller "vanlig"?

Jag hade ändå tänkt att använda smycken som ser ut som en vertikal (kolla bilden), så det är inte stilmässigt jag menar, utan mer medicinskt…

soetisen
0

Du skadar ju inte tänderna/tandkött om du tar vertical + att vertical är lite mer annorlunda :)

Ska själv skaffa en snart.

- Medarbetare på studier.ifokus

[disembowel]
0

Vertikal tycker jag helt klart. Du minimerar ju risken helt och hållet när det gäller tandköttsskador. Dessutom är det snyggare.

Ranya
0

Hehe ok det verkar som om det blir en vertikal nu då Flört

gurrae
0

Vertikal är mycket snyggare men det är upp till dig själv vad ud vill ha =)

Ranya
0

Det blev en vanlig i alla fall, jag var rädd för att läppen skulle se tjock utav en vertikal Skrattande

LilleBell
0

Jag känner mig lite dum, men vad är skillnaden?
Är inte så insatt, haha :)

mandariiin
0

en vanlig går rakt igenom läppen, från utsidan till insidan ( vid framtänderna i nederkäken)

en vertikal går rakt upp i läppen. undre kulan är placerad ungefär på samma ställe som en vanlig labrett, men den övre kulan "ligger" uvanpå underläppen istället för på insidan. så piercingen går typ uppåt i läppen. när man då hålle rmunnen stängd så ligger den övre kulan mellan över och under läpp.

jag är för lat för att leta fram bilder, men jag vet att det finsn här på sidan någonstans :P

LilleBell
0

haha, okej, tack :)
Låter ju sjukt snyggt med en vertikal,
Blev sjukt sugen på det nu,
får leta efter lite bilder på en :D

Liss
0

Där är en vertical lip piercing.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ilya
0

Hmm.. försöker verkligen gilla denna piercing för o ev skaffa en i framtiden eftersom den är "bättre" än en vanlig labret när det gäller skavandet på tänder & tandkött, men nej.. jag tycker fortfarande att den ser så ruskigt äcklig ut. Är nog ensam om det, antar jag Tungan ute

regskylt
0

Jag har en vertical. Min är lite felplacerad så den är lite längre frma med den övre kulan än vad den borde.