Gjorde piercing i läppen - smycken?
Igår när jag städade mitt rum så bestämde jag mig för att jag ville pierca läppen så jag tryckte in ett öronhänge men hur snyggt är det att gå runt med ett öronhänge vid käften så jag tänkte bara undra vad som är bäst för läk-sak och sånt :)
tog det där uppe :)

haha ok de där va impulstivt ! Dock inte det bästa sättet att pierca sig på eftersom ett vanligt örhänge oftast varken är rent eller är tillräckligt vasst..
Till läppen brukar man använda en labrett, men ditt hål so mdu gjorde är nog lite för tunt, alltså ej tillräckligt tjockt för att sätta i en labrett.. Men det finns ju olika tjocklekar, men tror att den tunnaste är 1,0 mm. Gå till en piercare o fråga vad dem tycker, du kanske ska ta ut smycket och göra en riktig piercing… Det finns en anledning varför piercare måste gå utbildning.. Det blir bättre resultat (t.ex kan det lätt bli snett och man kan träffa fel om man gör det själv, kanske inget som märks nu, men som kommer märkas sen)

Haha, jag vet :) märkte att det inte var tillräckligt rent för det gjorde rätt ont men sen gick det :D
Aa, okej. Nu har jag iallafall tagit ut det och ska gå till piercingstudio och göra det riktigt efter sommaren :D

tillräckligt vasst* menade jag :D

oki, det där lät som ett riktigt bra beslut hehe, för det hade säkert blivit infektion o så.. Kommer säkert bli snyggt och bra när du gör det på riktigt igen =)