Läkesmycke till navel?
jag var ute i skärgården förra veckan. Jag tog min navelpiercing för nån månad sen och den tapapd ejag i vattnet. som tur var hittade jag staven och kunde sätta in den igen. Men jag behöver iallafall köpa ett nytt eftersom den inte sitter fast. Just nu hålelr jag fast den med hjälp av ett plåster.
jag bara undrar vad amn ska ha för material i den nya piercingen som jag ska köpa.. ? tack för svar! :)
Du kan ju fixa en ny kula bara om det är den som saknas. Standardmått på gängningen brukar vara 1,6mm.
Ska du köpa nytt smycke så finns det ju en hel del att välja på. Titan är väl det som man brukar rekomendera till läkning men kirurgiskt stål ska fungera bra det med.
Paulina
#1 aah okej. alltså ska jag ha så att den är 1,6mm lång. eller ska jag ta det längsta som finns för att det håller på och läker nu? :P
tack så mycket! :)
#1 haha tänkte fel. tjockleken är 1,6. men alltså hur lång ska den vara. så lång som möjligt eller?
Passar den längd du haft nu? Isf kör på samma längd, du mäter helt enkelt kortaste avståndet mellan kulorna ("rakt över").
Ett annat alternativ är ju att gå tillbaka till din piercingstudio och be den hjälpa dig.
Paulina
#4 aha okej, jag får försöka mäta då :)