Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4587 ggr
Skogselva
0

Kliande tatuering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas att frågan inte kommit upp, kollade bara som hastigast igenom kategorin.

I fredags skaffade jag min första tatuering (bild för nyfikna) och i måndags började på allvar klia. Är det någon som har tips på hur jag kan få det att sluta klia utan att klia?

(Det går bra när jag tänker, men igår tänkte jag inte och naglarna for bara upp till det kliande stället.)

Hur kan jag distrahera mig själv? Jag blir tokig!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

ChristineL
0

Det är helt normalt! Det är ett sår som läker och då kliar det helt enkelt. Smörj på som vanligt bara så försvinner det snart :)

Aviendha
0

Oja, läkning kliar som sagt och det kan vara en riktig plåga! Att "smiska" kan lindra en aning och är ju inte lika farligt som att klia. Man ska ju undvika det så länge man kan men ja, ibland så går det knappt att motstå. Det svåraste tycker jag är nattetid, då kan man ju klia i sömnen och då kan det vara bra att täcka över den på något vis.

Håll ut, det går snart över :)

Skogselva
0

Tack för tipsen, den ska få både smörj och smisk. Glad

Att det är normalt säger mamma också (varenda gång jag försöker få sympati ifrån henne), och så skrattar hon skadeglatt. Skrattar bäst som skrattar sist, min är snart läkt, hon ska skaffa sin i morgon.  Mohahaha - finns ingen bättre lindring än hämnd. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Aviendha
0

Hahaha! Så sant så sant! Skrattande

Skogselva
0

och jag ska minsann se till att klia mig på vänsterfoten när hon ser det också (för hon ska ha sin på den foten). Tungan ute

Äum… vad då "sådan mor sådan dotter"?  Oskyldig