Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 1910 ggr
MillaJ
0

ska jag ta ur dem?

Har piercingar i båda bröstvårtorna -gjorda för 2 år sen. Har haft småproblem med dem då de varar lite men ganska ofta,  från och till under tiden och funderat på att ta ur dem, men det brukar lugna sig bara genom att låta dem vara ifred.
Problemet nu är att på den ena så verkar hålet på ena sidan ha töjts något så att kulan på staven åker liksom in i hålet, inte långt in men tillräckligt för att piercingen ska bli "upprörd".
Jag tror att jag har haft för korta stavar sedan jag gjorde dem, för när de var nygjorda så var det liksom inget space på sidorna, utan kulorna satt liksom nästan alldeles intill huden…

Ska jag ge upp och ta ur dem?
-Anledningen till att jag inte gett upp är att jag vill ju ha dem, och sen är jag väldigt nålrädd -och har jag nu genomlidit att göra dem så ska de fan sitta där också XD
Men nu börjar jag som sagt fundera på om jag ska skita i det.

JossanH
0

Du kan ju be en piercare kolla på dom och kanske byta till större smycke.

Sajtvärd på Iller.ifokus

MillaJ
0

Skulle ju kanske kunna byta till längre stav? Men det jag är rädd för då är att det ska bli lättare att fastna med dem och fläka upp dem ännu mer.

grejs
0

Jag har haft mina bröstvårtpiercingar i nästan 2 år också. Jag har aldrig haft några problem med dem förutom att de aldrig vart riktigt 100% läkta och har fortsatt vätska sig lite. Jag hade böjda stavar ända sen jag fick dem piercade, men bytte nyligen till helt raka stavar. De känns mindre i vägen och båda piercingarna blev snabbt bättre och har så gott som slutat vätska sig helt. Men du kanske redan har raka stavar? Iaf så är det nog bäst att en piercare kollar på det.

MillaJ
0

#3 har raka stavar och haft det sedan de gjordes.. hm, får nog kolla dem…