Bra placering för tatuering?
Oh, det rimmade :D
Så jag har gått runt och funderat en hel del. Skulle vilja ha en liten tatuering av en simpel trollslända, men vet inte var jag ska ha den placerad någonstans. Helst en plats som inte gör allt för ont då det blir min första gång.
Tacksam för svar!

sätt den där det känns bäst istället för att fundera på hur ont det gör. en tatuering ska sitta på rätt ställe och då får man ta att det kanske gr lite ondare på vissa ställen :)
Sen är det så individuellt vart det gör ondast med ^^ Generellt gäller att tunn hud och/eller ben rätt nära inunder gör ondare men vissa har inte alls problem med smärtan. Är det dessutom en rätt liten och enkel tatuering så är det en mycket kort period av ditt liv som du lider med, men en kass placering får du dras med resten av dina dagar.
Vart vill du ha den? Vad skulle kännas bäst för dig? Vad tänker du spontant på när du tänker att du vill tatuera in din slända?
Placeringstips:
överarm
underarm
skuldra
Svank
höft
bröst
lår
vad
fot
handled
hals
mage
etc. Där du har hud, där går att tatuera ;)
Paulina

Bakom örat :)
Tack för alla svar :D
Om du ska göra en liten tatuering tycker jag att du ska fundera över eventuella framtida tatueringar och deras placeringar. Min kompis gjorde en ganska liten tatuering på skuldran och ångrar dess placering nu när hon börjar göra större saker och gärna hade haft något stort där - nu är ju det stället upptaget.