Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5732 ggr
EmmaVarg
0

tungpiercing.. och läpppiercing

Jag är lite sugen på att skaffa Tungpiercing, eller jag vill ha det men är väääldigt osäker osv.

om man tar ut den, syns det ett hål eller läks tungan ihop som den var innan??berätta era egna erfarenheter om tungpiercingar :PP

har också funderat på piercing i läppen men har sett att när folk taatt ut dom så är det typ en grop eller ett hål där smycket har varit, det ser verkligen inte fint ut.. :/

lägg GÄRNA in bilder på era läpp/tung-piercingar, eller om ni har haft men tagit ut dom så det blivit ett märke

EmmaVarg
0

PUTT??!

Aviendha
0

Ofta blir det ett litet märke, det har ju ändå varit ett hål i huden där den suttit. På en del blir hålet mindre framträdande, på andra större.

I tungan så gör det kanske mindre eftersom man sällan kollar ingående på den ;) Hade min ute ett tag men den gick inte ihop helt innan jag tog om den, men det var som en liten grop om man kollade.

EmmaVarg
0

#2 har du någon bild eller så? :p

för jag vill ta hål i tungan men min mamma tjatar heeeelatiden om att ajg kommer ta ut den igen och att det kommer bli ett stort fult märke o så, men det syns väl inte lika mycket på tungan ?

haha kom att tänka på en ska, om man tagit ut en Tungpiercing och det är hål så äter man t.ex soppa eller något sånt o så fastnar det mat i "hålet"  Skrikandes

Mischa
0

Jag skulle tro att du på höjden kan få en prick, tungan är till skillnad från huden en muskel och är rätt duktig på att läka sig själv.

Om det nu skulle bli ett litet ärr tror jag inte det skulle vara uppenbart ens…tungan är ju inte vidare slät rent naturligt.

≧◔◡◔≦

[littleoldme]
0

#3 När jag tog ur min Tungpiercing så syntes det ingenting på ovansidan av tungan när den läkt ihop, men på undersidan fick jag ett märke, men det är ju ingenting som syns då man inte visar den sidan av tungan för något direkt :)

Jag har ingen bild på hur det såg ut och kan inte ta en ny då jag har en ny piercing i tungan nu :P

EmmaVarg
0

#5  okej^^  gjorde det ont att ta den ? :P

Aviendha
0

Nope, har inget kort från dess, och killen låter mig inte fota hans tunga men det syns knappt alls att han haft en piercing i den.

EmmaVarg
0

och juste, kom på en sak.

har hört att tungan kan svälla upp jättejättemkt i några dagar så man typ får svårt o andas, är de sant ?:S

Mischa
0

#8 Nej, du lär kunna andas jättefint, men ja det kan svälla upp ganska mycket därför får du en längre stav till en början som senare skall bytas.

≧◔◡◔≦

piercingintresserad
0

Läppen har ja haft nu i snart 2 veckor, tungan har ja haft 2 gånger, men doc inte ett ända märke på den, skall snart pierva igen, de gör inte så ont, om du biter dig i tungan så kan du själv märka att de gör mkt ondare. men jag tkr de är helt klart värt besvären med att äta soppa å sånt bara för å ha den där :) och sålänge du sjöljer munnen så är de helt ofarligt om de fastnar ngt :)

piercingintresserad
0

tänkte bara slänga in en bild på läppen ::)

EmmaVarg
0

#10 gjorde de ondast o ta i läppen eller tungan?:P

Bijish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hemsk bild, men den visar hur min läppiercing (uttagen 2 maj) ser ut idag. Jag har en underläpp som putar lite i sig själv, så framifrån/ovanifrån syns inte "ärret" alls.

mitt ex som hade tagit ut sin Tungpiercing har ett litet ärr på tungan, men det syns bara om han sträcker ut tungan och om man tämker på det.

EmmaVarg
0

#13  hur länge hade ditt ex haft sin Tungpiercing och varför tog han ut den? :p

Bijish
0

han hade den… eeh.. jag tror han gjorde den när han var 15, tog ut den när han var 19? …
Han tog ut den för att han inte tyckte den passade honom längre.

piercingintresserad
0

nr 12 jag tyckte läppen gjorde ondast :)