Tungpiercing lite frågor
Hejsan, tog en piercing i tungan igår. den vart lite sne, men på ett ganska behagligt sätt. den är sne "utåt" om man säger så, vilket enligt mig bara gör att den ligger skönare i munnen!
den är ju då svullen, ofc. men något jag inte kan komma ihåg sen sist jag piercade tungan (5-6år sedan) är att tungan känns avdomnad och jag får vita belägg både undre och övre tungan.
jag är otroligt bra på att börja nojja, och därför vänder jag mig hit :P
hoppas nån kan hjälpa mig lite, eller helt enkelt bara lugna ner mig.
tack på förhand :)
Den ska vara sne utåt sådär : )
Det där vita, om det bara sitter runt hålet så borde det vara var tror jag. Så det är nog inget att oroa sig för, gör bara rent tungan/munnen ordentligt som din piercare har sagt :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
okej, mja det är mer vita små prickar över hela underdelen av tungan, som små små små blåsor :o
men borde kanske inte va något att nojja upp sig över.
Jaha o:
Nej det har jag ingen aning om vad det kan vara för något :S
hoppas någon annan kikar in på den här tråden och kan berätta!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
mh :)
Tack för svaren hursom.
Hm, jag känner spontant inte igen det där med vita blåsor :S Runt själva hålet kan man ju få det.. Det behöver ju inte vara något farligt men det skadar ju inte att knata förbi din piercare och fråga om saken.
Paulina
dom verkar falla bort väldigt lätt, sköljde munnen med listerin nu för kvällen, och verkar inte va nån fara.
ogillar starkt att min tunga har värsta vita belägget dock, vet inte om detta är vanligt, för mig att jag fick det när jag piercade förra gången också.
Ingen som har nån info ang den avdomnade känslan? känns lite läskigt. vit/gula belägg har man ju läst om, men ser riktigt skabbigt ut. plus då att den känns lite avdomnad.
att tillägga är även att den blöder en del.. :o
Var i måndags jag piercade.
edit: bild tillagd, som ni ser är det lite mörkare runt piercingen.. men den varar inget, så hm. vet inte vad jag ska göra. snabba svar uppskattas!
detta är även precis efter att jag borstat tänderna & sköljt med listerin. :o
har inga problem med meningar som "Ta ut den direkt" för, känner ni så. ere inte mkt annat o göra. vill inte tappa den ;)
idag ser den bättre ut. får väl vänta o se. skriver väl något här om jag börjar toknojja igen.
tycker mig fått tillbaka mer känsel också. x>

Min tunga såg också ut sådär nu när jag gjorde om piercingen.
Gjorde du i samma hål som sist?
Min piercare sa att jag hade lite ärrvävnad sedan förra gången och därför var min läktid även lite jobbigare än sist.
Jag fortsatte att skölja med Listerine så ofta jag kunde och efter ett tag försvann både smärtan, svullnaden och beläggningarna.
Hoppas det är bättre nu :)
~Quila Roze~
Det var som sagt ganska länge sen jag gjorde min förra. tror inte det vart på samma ställe som sist heller. men ja, hursom så har svullnaden gått ner lite nu. har börjat skölja med saltlösning istället för listerin nu och beläggen har börjat försvinna och den känns mkt bättre i allmänhet!
Vissa kvällar kommer det lite vitt ur den, men oftast på kvällen.. men den känns bra o allt. så känner mig lugn nu :)
Ditalajnen, de är helt normalt med vita beläggningar, blåsor kan va överkänslighet, även om de kommer lite vitt ur hålet de kan vara gamla matrester eller så ingen fara, men blir en piercing infekterad så skall den inte tas ut, den behövs för att de ska läka ordentligt, om den tas ut så kan du räkna med varbildningar och fula är osv.
Tack för svar :)
jätte skönt verkligen, då jag är så lätt nojig, men ändå ska jag sticka hål på mig själv (A)