Hur lång tid innan den stöts bort?
Hejsan jag har hål i naveln som jag nu har haft i 7 månader och det känns som att det har blivit mer utrymme för staven! kan piercingar stötas bort när som helst eller skulle den ha stöts bort tidigare?
Olika piercingar kan vandra olika olika, och även olika på olika personer. En del gör det så långsamt att bäraren knappt märker vad som är på gång, medan andras vandrar rätt fort. Alltså är det inte omöjligt att det är vad som händer dig.
Paulina

jag har haft min navel piercing i ungefär 6 år, och den har inte vandrat alls så att det märks.. Klart det säkert flyttar eller töjer sig liiite, men min sitter där den sitter.. Dock är det ju olika för alla, eftersom det som händer när den flyttar sig är att kroppen stöter bort piercingen, o din kropp vill kanske inte ha den där…
Men ibland kan de oxå vara så att det ser ut som att hålet töjt sig, pga att kulan längst upp kanske tryckt på hålet, så att det ser större ut.. Om du känner dig orolig eller så, så gå till studion du piercade dig i
Jag hade en navelpiercing som började vandra genast. Jag hade den 6 månader kanske och så en dag när jag hade duschat och stod och torkade mig med handduken, så revs den ut. Det gjorde riktigt ont, och det blev ett fult ärr efter, så jag rekommenderar att om du märker klart och tydligt att den är påväg ut, ta ut den innan den rivs ut! Det blir mycket mindre ärr då.
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

okej jag tror jag ska gå och fråga så att jag är säker:/ jag vill inte riskera att det ska bli ett stort ful ärr…

ja precis, om man märker att ens piercing är på vägg att vandra ut, så ska man ta bort den.. det är det bästa sättet för att undvika ärr, och har man haft piercingen så kort tid, så kommer den dessutom säkert läka igen ganska snabbt och inte finnas ngt ärr alls.. då kan du förmodligen oxå göra om den om du skulle vilja det