Tänkt skaffa min första piercing
Jag är väldigt sugen på att skaffa mig en piercing, i ena näsvingen har jag tänkt mig. Jag har egentligen inga kunskaper om piercingar, mer än att jag har hål i öronen, och jag behöver tips.
Vad är det man ska tänka på inför sin första piercing? Och vad är ett rimligt pris för en piercing?
Jag bor i Göteborg och jag hittade ett ställe som hette Barbarella som jag tyckte verkade seriöst och ganska bra. Någon som har erfarenheter av dem? Om inte, har ni tips på några andra ställen i Göteborg som är seriösa?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag har inga erfarenheter av näsvinnge-piercing, men Barbarella rekomenderar jag varmt! Otroligt vänliga och seriösa, all information om skötselråd osv får man med sig därifrån när man är klar :)
Det du ska tänka på innan är du du ska ha ätit och druckit ordentligt, sen ska man ta det lugnt med badandet efteråt med tanke på infektionsrisken innan det är färdigläkt.
/Christine
Rekommenderar Ed's kroppkonst :D tog hål i naveln där och dom är jättetrevliga och man känner sig som hemma där och så får man jättebra skötseltips, min navelpiercing har aldrig krånglat!

Jag gjorde i näsvingen för lite mer än ett år sen.. De gör med en piercing-nål (man ska absolut inte göra med pistol), ser ut som en kanyl och sätter sen i läksmycke.. Att göra själva hålet gjorde inte speciellt ont, kom en tår ur mitt högra öga eftersom jag gjorde på höger näsvinge, men det var typ allt. Det går så snabbt, så man märker knappt.. Lite ömt i början, men vad jag kmr ihåg gick de över snabbt, man får va lite försiktig bara när man t.ex tvättar sitt ansikte o torkar med en handduk, för om smycket fastnar och man råkar dra lite snabbt kan de göra ont.. Tyckte det va lätt o rengöra och så, och har aldrig haft några direkta problem, förutom att när jag försökte byta smycke, så va jag dum o satte i ett smycke som har som en kula på insidan, istället för böjd, o när jag sen ville ta ut den, så fick jag dra riktigt hårt o då började det blöda lite och det blev lite infektion, men annars om man är varsam och rengör ordentligt och låter den läka tiden som den ska osv, så är det en jättefin piercing som man kan variera mycket =)
Jag har aldrig varit hos barbarella, men har hört att de är duktiga, så det är nog bra att satsa på dem. Och de kommer ge dig all information du behöver, och va inte rädd för o fråga allt du undrar =)
Tack för alla svar! Det låter jättebra! 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se