Tatuering med piercing?
Hur gör man om man vill att en tatuering ska innehålla en piercing eller en/flera dermal anchors?
Gör man "piercingen" först eller tatueringen, med tanke på att bläcket inte får komma in i blodet.
Bra fråga! Det beror väl lite på hur det ska se ut antar jag :) Fördelen med att göra piercingen först och läka den innan man tatuerar är att man kan vänta och se så den inte vandrar och man kan sedan utforma tatueringen efter placringen på den för det kan ju vara så att om man tatuerar först så går det inte att få dit piercingen perfekt, eller att den vandrar en bit och då blir det fel eller att den vandrar ut och då har man ett ärr mitt i tatueringen.
Nu är jag inte helt hundra, men jag tror att båda alternativen går, men läkning emellan är (antagligen) ett måste.
Paulina
Okej tack för bra svar!
Jag har en kompis som gjorde en kvinna's huvud på magen med en piercing i ögonbrynet. Hon fick tatuera först och vänta ett halvår innan hon fick pierca "ögonbrynet" som var tatuerat på magen.
#3 Ok, jag antar att det beror på hur tatueringen ska se ut och var piercingen ska sitta. Tack för infot 
aAnnars kan man ju alltid fråga någon tatuerare och piercare vad de föredrar.
#5 Jo, men de föredrar väl oftast att göra deras först kan jag tänka mig ^^

Fast på vissa ställen gör de ju både piercing och tatuering, så vänd dig till en studio som gör det, så kommer de nog ge dig det bästa förslaget, för båda ovanstående låter resoneliga hehe
#7 Jo det tycker jag med. Tack