Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 3303 ggr
[Koppsal]
2010-07-17 22:18
0

snakebites

GAAH! är så sugen på att göra snakbites. men jag kan inte göra det för min mamma har flera olika anledningar till varför jag inte ska ta det.

* det ser fult/vidrigt ut
* Ingen annan skulle låta sina barn göra sånt fult
* du kommer endå ändra stil igen och inte vilja ha dem.
* jag vill inte behöva skämmas mer än jag redan gör över dig

………

hur orkar man? jag bara undrar..

* för henne gör det det, Hon har växt upp i en s.k "fin" familj … så screw her
* hur f*n kan hon veta det. det finns massa under 18 som har piercingar i ansiktet !? O.o
* nej nu känner jag mig trygg i denna stil och tänker vara i den minst 2 år till.
* då kan jag ju gå och sälja mig på gatan så får vi se hur mycket hon skäms då!

jag blir bara så arg.. jag säger inte åt henne att jag skäms för henne och hennes kläder. jag skulle inte säga något om hon ändrade hårstil eller börja tatuera sig. jag skulle inte säga ett skit!
Men hon kan säga va f*n som helst. :(

snälla någon som kan hjälpa mig övertala henne? vill verkligen ha det..

Aviendha
2010-07-18 03:09
0

Din mamma har ju en viss poäng i det där med stilen.. Se bara ditt eget motargument; "..tänker ha den minst två år till.." Du är ju realistisk iaf :) Problemet är ju att om du tar ur dem så kommer det synas. Ibland går det ihop sig rätt bra, ibland mindre bra men det kommer ju vara små gropar/ärr kvar oavsett.

Visst, min mamma gillade inte heller mina planer på bodymods, och jag sade "screw her" - när jag var 18 och fick göra dem själv. Trist att vänta, men lätt värt det. Faktiskt.

[Koppsal]
2010-07-18 15:05
0

#1 ja men man vet ju aldrig sen när man börjar i gymnasiet.. eller så. helst vill jag just nu ha kvar det så länge som möjligt för jag älskar stilen.

jag vet att man får ärr efteråt men de blir ju inte större än en finne? finnar orkar jag inte bry mig om.. faktiskt. det är så "överskattat". folk bryr sig så mycket om det. men whatever.

men jag tycker min mamma kunde vart lite snällare iallafall.  låta mig göra något och sen om jag ångrar det så får jag skylla mig själv. Det är långt kvar till jag fyller 18.. typ 3 år tror jag.. jag vill ju ha dem nu :(

EternalWinter
2010-07-20 09:17
0

Later precis som min mamma..henne kunde jag aldrig overtala forsokte i 6 ar.. nu ar jag 18 och tanker ga och pierca mig. Men lycka till!Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

asmaa
2010-07-20 13:02
0

well, det finns ju en anledning varför man behöver föräldrars tillåtelse om man är under 18… Om hon ej går med på det så är det inte så mkt du kan göra, bättre göra det på ett bra sätt, än att gå till någon piercare som fuskar med åldern eller så… De ärr man får är inte som finnar direkt, utan snarare hål.. Och jag vet många som haft hål vid läppen som tagit ur, och det ser faktiskt inte så jättefint ut.. Hålen finns kvar flera år efter, kanske hela livet, tänk dig ungefär som hål i öronen, fast mkt större eftersom staven eller ringen man använder är mycket grovare än ett vanligt örhänge.. Om du vill ha piercingen så ska du absolut göra den, men va verkligen säker på att du vill behålla det, och se till att göra det på rätt sätt.. Alltså antingen få din mamma att gå du med på det, eller vänta tills du kan göra det "lagligt"..  Om hon ej vill, så försök ge det tid, när hon inser att de inte är något som du vill ha just nu bara, så kommer hon kanske låta dig göra det

[Koppsal]
2010-07-25 12:48
0

#4 weel they r as finnar.

I have read about it a lot just to convince my mother that I know what it is I want. I have tried everything. It is my body? so why can´t I deside what I wanna do with it.. :(

anyway. I think that if I regret it I far skylla mig sjalv.

(I am utomlands and I can´t write in swedish)

paow
2010-07-26 01:25
0

Tycker du bör vänta ett tag till, även fast jag vet hur det är. Jag  ville göra 3 skindivers vid ögonbrynet - men mamma sa nej.

Hon berättade hur lätt det är och ändra sig, och ärren är inget man kommer vilja ha då, men hon sa att om jag forf ville göra skindivers när jag började gymnasium, så skulle jag få göra åtminsone 1. Så vänta lite och bli mer säker :) Även om man känner sig 200 % säker nu, kanske men ångrar sig om någon månad.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

[Bellie]
2010-07-26 04:53
0

jag är 16 och min första piercing fick jag tillåtelse av mina föräldrar att göra, och det var en i läppen på höger sida. min mamma bokade tid åt mig i en studio.

den har jag haft i snart tre år och för ungefär en och en halv månad sen piercade en kompis mig, jag tog en till i läppen (double labret) och medusa samtidigt.

eftersom att jag flyttat hemifrån så kan ju inte min mamma säga så mycket. hon tyckte först att det var onödigt, men hon sa att hon tyckte att det var fint (vet dock inte om hon menade det, men hon kan ju få ett tack som tog sig tiden att ljuga i alla fall).

pappa däremot fick inte reda på det förrän för ungefär en vecka sen och han skrek åt mig och bad mig att ta ut dem, men jag ifrågasatte varför jag inte fick se ut som jag ville, så längew jag trivdes med det själv. det är ju trots allt jag som bär piercingarna, och om jag ångrar mig sen så är det mitt problem.

så det bästa du skulle kunna göra är att fundera på om du verkligen, verkligen vill göra det. jag ville pierca double och medusa i över ett halvår innan jag gjorde det och jag ångrar det fortfarande inte. och om du är helt säker på din sak så kan du ju alltid fråga varför du inte får se ut som du vill, och din mamma ska inte skämmas över dig för att du ser ut som du gör. har någon annan problem med det så kan hon ju strunta i deras åsikter, så länge ni två kommer överens.

förlåt för ett fett långt inlägg

skojbruden
2010-07-27 04:03
0

Mina föräldrar hatade piercingar innan men nu äger jag ca 19 st så de hatar de inte längre.Inte lika mycket iaf (men jag har massa söta smycken i så de kan vara de med)

[Koppsal]
2010-07-27 15:51
0

#7 Exactly my opinion. It is my problem if I regret it afterwards. I have a piercing in the belly right now. So why cant she just give me two more. or at least one!

I think your mum did the right thing to let you have'em after some time so you can really think about if you want'em or not.

No problems med fett langa inlagg!