Ätstörningspåminnelse
Hejsan alla!
Jag är nu sugen på en massa tatueringar - men det jag är mest sugen på just nu är att göra något som påminner mig om en viss tid i mitt liv.
När jag var 14 insjuknade jag i anorexi, och för att göra en väldigt lång och jobbig historia kort så tog sjukdomen nästan död på mig. Jag är nu "frisk" (anser att man aldrig blir riktigt frisk, det är något som är med en hela livet).
Men! just därför vill jag nu tatuera in något som påminner mig om att det aldrig får bli så igen, och att det är så mycket mer värt att leva.
Men - har ni några tips på vad tatueringen skulle kunna föreställa? Jag har ex. lotusblomma i huvudet, körsbärsblomma/blommor och så, men finns det någon annan som har fina förslag?
Jag tänker att tatueringen borde innehålla liv och utveckling. Kanske en kolibri som suger nektar ur en hibiskus?

Vilken underbart vacker idé. :) tack.
Fågel fenix är ju annars en "klassiker" vars symbolik du antagligen redan kan. Gillar verkligen förslaget i #1! :)
Paulina
gillar båda förslagen , hittade faktsiskt en kolibri , http://www.tattoo.com/sphoto/view/1605/1609 lite ideer ger dt kanske :)
Jag tänkte själv ha något liknande när jag bygger på min egen tatuering som just nu består av tre hibiskusblommor och fyra fjärilar.

tack för svaren :) en fågel fenix är också ett bra förslag….