Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3263 ggr
karma-
0

tatuering, sidan av halsen

Jag ska få en liten kille om sådär sex veckor, och planerar att tatuera in hans namn senare (Love) i några slags tecken, japanska, kinesiska eller liknande på sidan av halsen. Ungefär under ena örat. Färgmässigt så tänker jag brunröd, och naturligt. Lite som hennafärg.

Men tatuerar alla på halsar, och är det större infektionsrisk där än på något annat ställe? Finns det mycket nackdelar med att tatuera halsen förutom kanske jobb osv?
Kan tillägga att jag har en hel del tatueringar sedan tidigare men halsen är helt nytt för mig.

[jenkass]
0

om du har flera tatueringar sedan tidigare tror jag inte det ska vara några problem, däremot om man har få tatueringar brukar tatuerare inte vilja tatuera på synliga ställen. enda negativa enl. mig är att färgen lätt kan flyta ut på den placeringen. (måste inte göra det dock men risken finns)

paow
0

Min farbro tatuerade ett kina tecken på halsen när han var utomlands - och då var han inte alls gammal, 15 kanske.  han hade iallafall inga infektioner. Sen vet jag ju inte riktigt vad man tänker när man låter en 15 åring tatuera sig - på halsen dessutom. Obestämd

Låter iallafall jätte fint att ha hans namn där Glad

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.