Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3886 ggr
SaraB
0

Lufta nygaddat?

Hejsan,

jag sitter och gör lite research inför gaddningen som nu bara är 10 dagar bort. Jag ska tatuera mig kl 12 och har läst mig till att man ska ta bort bandaget minst 6 h och max 12 h efter det satts på. Jag undrar då, om jag ska gå efter tidsangivelsen ska jag ta bort mitt strax innan jag ska gå och lägga mig. Men kan jag verkligen sova med tatueringen helt öppen (smörjd med helosan el lik) första natten?

Tacksam för svar på min fundering! :)

Mvh Sara

chade
0

jarå, jag hade inget bandage eller något när jag tatuerat mig.. Och mitt läkte fint endå!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

SaraB
0

#1, aha okej. :) Tänkte bara att det kanske gör fruktansvärt ont att ligga på den foten då, eller att färg kan lossa eftersom man inte ska peta på den med risk för att det ska hända?

chade
0

Njää.. tror inte att det ska göra så ont o:
färgen lossnar nog inte i alla fall, det tror jag inte. Men du kan ju försöka låta bli att pilla bort skorpor. Det är då det kan hända :)

ChristineL
0

Jag rekomenderar att du har kvar plasten under natten ändå, det brukar jag ha just för att hålla det renast och för att färgen kan förstöra lakanen. Visst kan det rinn utanför plasten också, men ändå. Och det där med att 12 timmar är absolut max behöver inte heller stämma, en del säger 24 timmar ;)

SaraB
0

#4, tror att jag kommer behålla plast på på natten faktiskt, det känns bäst så. Ska fråga tatueraren på dagen då jag gör det för säkerhetsskull. Jaha, hjälp man vet inte vem man ska lita på för alla säger olika om hur tatueringen ska skötas ;)

chade
0

lita på christine, hon vet nog bäst om maskintatueringar ^^

ChristineL
0

#6 - "Maskintatueringar"?

chade
0

Jag har bara blivit tatuerad förhand, med nålar på en pinne typ.. som dom gjorde förr i tiden :P

ChristineL
0

#8 - Aha! Vad häftigt! Det vore en upplevelse.

chade
0

Det tog sin lilla tid, och på ''stora'' områden blir det ju inte helt täckt. Man får ju lite små prickar där inte färgen fastnar, men det syns bara när man tittar nära. Men det var ganska kul :)
Min moster gjorde det på mig!