min oläkta navelpiercing
Jag har precis kommit hem fårn en semester i kroatien.
När jag kom dit så såg det ut som ett var-bombnedlsag runt min piercing just för attjag tänkte att det kanske trillar av sig självt. hade då haft det där i 3 dagar. Men jag beslutade mig för att ta bort det och rengöra nogrant. Det var svullet ofcourse. min 12 mm stav var precis tillräkligt lång.
Efter att ha badat i extremt salt vatten (enligt mig) i två veckor så kan jag nu meddela att staven verkar vara för lång nu. svullnaden har gått ner och det ser inte ut som om den håller på att växa ut då man känner att det är mycket skinn över staven. Jag vill däremot inte byta stav igen om det skulla dra upp gamla sår då var jag var tvungen att byta förut.. då jag tappade min första läkestav.
Det varar fortfarande så att den torkar fast. jag bara undrar vad jag ska göra nu?
Fortsätta tvätta med klorhexedin eller vad det nu hette?
eller ska jag låta det vila eller jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att den ska bli ännu bättre och sluta vara.
så länge så tar jag bort varet.. och tvättar med klorhexedin (?). kommer inte exakt ihåg vad det hette.. jag har typ haft den i ungefär 3 månader iaf 2 - 3 mån.
// melissa

Jag vet inte hur det varit för andra, men min navelpiercing läkte när jag bytte till en spiral som ligger stilla i naveln och slutade använda klorhexedin, min kropp reagerar väldigt starkt på den typen av medel.
Jag tvättade bara med vatten och lacatscydtvål sedan och då läkte det jätte snabbt efter att ha varit besvärligt i 1 1/2 år.
Jag kan absolut inte ha en barbell i naveln, den ligger och skaver och ringen snurrade runt och drog in bakterier i hålet. Så sprialen när det enda jag kan ha jämt.
hm okej. fast jag vill ogjärna byta just nu eftersom jag redan bytit en gång.
idag så vaknad ejag med bara lite var på öve roch under hålet. jätte förvånad att det blev så över en natt? O.o haha