tragus.. hjälp!!!!
hej.. jag gjorde min tragus för cirka 3 månader sen, och jag vet att det kan ta lång tid att läka, men än så länge har jag inte haft något problem alls what so ever med den.. Men senaste dagarna har jag tyckt att området omkring piercingen kännts lite hårt, och tjockare. Idag på kvällen upptäckte jag att det såg lite blodigt ut, och fick rengöra (vilket jag förstås fortfarande gör 1-2 ggr/dag).. Det kom mer o mer blod även om jag tvättade, så jag beslutade mig för att ta ut staven och rengöra helt och hållet, men det slutade ej blöda, dock inget var. stället där piercingen sitter är jättehårt, och typ dubbelt så tjock som på andra sidan (som inte är piercad)…
Jag har rengjort med klorhexidin, och tänker rengöra morgon o kväll och variera att rengöra med klorhexidin och koksaltlösning.. Har oxå bytt till en längre stav (12 mm), så det jag undrar, ni som har tragus, har samma sak hänt er ? Och vad gjorde ni ? Det gör ej ont eller så, men inte så kul att den är helt tjock och svullen och stel..
Tips, råd, förslag , pleaase !!
Visst kan min tragus småblöda ännu (tagen okt. 09), men endast om jag råkar stöta till den när jag putsar eller liknande. DEn är inte läkt ännu men den har alltid småkrånglat.
Tycer inte det låter så bra att den plötsligt börjat krångla efter så pass lång tid. Men försök bara o sköta om den bra så kanske det fixar sig. Jag rekomenderar koksaltlösning att badda med :) Hjälper också till med läkningen.

jo, jag har tänkt fixa det, tkr bara det är så jobbigt att hålla på att fixa koksaltlösningen hela tiden hehe.. jag glömde nämna att när jag trycker på den känns det som typ en kula där inne, alltså det är lixom hårt runt hålet
Hehe, jo det förståss ;) Men det finns färdiga små flaskor att köpa på apoteket också :) Minsta är väl 10 ml eller så.