Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3409 ggr
Allt2
0

Min andra piercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

En andra piercing planerad, men kan inte bestämma riktigt var.

Har tänkt mig någonstans runt ögonen, mina funderingar är antingen en earl, ögonbrynet eller anti-eyebrow.

Lämna gärna kommentarer om vilken ni tycker jag borde skaffa och/eller tips om de olika sorterna, även andra förslag på platser är välkomna.

Bilden är några månader, luggen ofixad haha

soetisen
0

Jag röstar på anti-eyebrow, tror det skulle se jättesnyggt ut :) Fast en earl skulle nog också se rätt bra ut. Fast jag vet inte, jag ser oftare snea earls än raka, vilket är lite synd. Men vad tror du själv? :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Aviendha
0

Jag har ruskigt svårt för earl.. Men en anti är läckert, och jag tycker att du har en passande form för det med :)

Men vad känns lite extra bra när du tänker på det, alltså bara piercingen i sig? Tror ingen av dem skulle se illa ut - få gör, men du kommer kanske ångra dig om du tar ett övertänkt beslut istället för det som kändes bäst.

Allt2
0

#1 Tack, min första tanke var anti-eyebrow sedan har jag sett lite folk med earl som ligger… vågrätt om du förstår (haha)

Allt2
0

#2 Jag hade svårt för earl i början men nu är det snyggt tycker jag.

Det positiva är att anti har jag inte sett så många som har och då är det lite speciellt,och att jag har ögon som passar för det. Medans earl sitter vid både ögonen och nära ögonbrynen som är två av mina favorit ställen.

Jag vill fokusera på ögonen framförallt men kanske också ögonbrynen :)

asmaa
0

anti eyebrow ser fint ut, men skulle de inte kanske vara bättre att göra två skindivers med samma "mönster" ? Alltså att de sitter likadant, bara att de väl borde sitta lite säkrare.. Alltså, är de inte lätt att anti eyebrow vandrar utåt, det är väl en surface piercing om jag inte har fattat fel ?

I vilket fall som helst så tkr jag nog att anti eyebrow blir snyggast.. Gillar inte ögonbryn och earl har jag en liten äcklad bild av eftersom en kille i min klass gjorde en sån själv och kom till skolan med en lång ståltråd där =S

Allt2
0

#5 Ja, det var smart hade den tanken förut men bara med en skindiver.

Jo det är en surface, jag vet inte riktigt hur man gör med skindivers… Skruvar man fast dom? Det kan ju vara kul att byta kulor ibland. Går det då?

soetisen
0

#6 Just skindivers kan du inte byta platta, men ett annat alternativ är dermal anchor som du kan variera smycke på.

- Medarbetare på studier.ifokus

asmaa
0

precis, med skindivers får du välja en som du vill ha, man kan ej hålla på o byta kulor så lätt, så det är lite tråkigt, har för mig dock att man kan byta, men då måste man ju ta bort hela smycket, o det är ju nästan som att göra om piercingen, och inget man kan göra själv.. Dermals ancors är ju dock på ett annat sätt, skillnaden är att plattan under huden är större på dermals än på skindivers, så vill man ha flera stycken på ett litet område kan skindivers passa bättre, men om man ändå bara vill ha en, så är nog dermal "roligare" eftersom man kan byta kulor/plattor

[Bellie]
0

bara ögonbrynet :)

Allt2
0

#7 #8 Tack, det tål att tänkas på. Anti-eyebrow är ju två st, men med en barbell. Två är det nog tänkt isf :) Blir kanske enklare med skin divers men mer kreativt med dermal anchors

Allt2
0

#9 tack för åsikten :P  Det kommer bli svårt haha