Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5088 ggr
EternalWinter
0

Hur ont?

Ska snart ta min forsta piercing, den ska sitta vid underlappen vanster sida.

Ska sma smaningom ha yttligare en piercing brevid den.

Nu ar det ju olika fran person till person.. men jag undrar lite hur ont det gor att ta en piercing och hur lange den varsta smartan vara.. nar kommer den att va osv?

Jag har relativt lag smartgransObestämd

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

KitoBonito
0

Jadu .. Jag har också låg smärttröskel så smärta är ju lite läskigt :P Mina två första piercingar i läppen gjorde jag utan bedövning. Första - en ring till vänster i underläppen - kändes men bara precis när han stack igenom, sen gjorde det inte ont längre.
Andra - en vanlig labrett - Gjorde mycket mer ont och det gjorde ont i några timmar efter också, men inte så man inte kunde stå ut liksom, det vara bara lite svårt att prata ;D
Sista - min medusa som jag har nu - de sa att medusa skulle vara det som gjorde MEST ont i området runt läpparna så jag blev asskraj … och gick och köpte bedövningssalvan Emla :P Jag kletade på lite en timme innan och tog bort det innan jag stack för att göra hålet. Helt fantastiskt, jag kände ingenting mer än att hon stack igenom nålen.

Meeen jag tycker ändå att man ska känna på sin första piercing ;) Nu när jag vet hur det känns i läpparna kommer jag säkert fortsätta med bedövning där (om jag nu ska börja kötta i dem igen), men om jag tänker pierca mig någon annanstans så kommer jag nog inte bedöva mig förän jag vet om det gör ont eller ej ;D Haha, det hör till liksom!

EmmaVarg
0

gör olika ont beroende på om man är orolig, stressad osv :p

jag har fyra hål i öronen och ett i naveln, hade helix innan men tog ut den. det gjorde inte ont på något av hålen i öronen (fast det känns ju såklart xD) men naveln gjorde SJUKT ont :P

en sak du kan göra tills du ska ta hål är ju att ttyp sitta o "trycka" lite ungefär där du ska ha hålet eller typ nypa lite osv så vänjer sig huden så gör det inte lika ont när du tar hålet ^^

sen har jag hört att det gör mycket ondare att ta hål i överläppen än underläppen :D

EternalWinter
0

#1 Assa ja om det bara gor sadar sjuuukt ont nar han sticker igenom nalen kan jag nog tala det det gar ju sa snabbt.

Ar ltie nervos over att jag ska svimma eftersom jag har san fobi for nalar men jag far helt enkelt lata bli att titta xD

Bedovningssalva kanske skulle va nattObestämd

#2 Ska liksom bara bestamma mig typ en timma innan att jag ska ga och pierca mig for om jag har en tid utsatt 2 veckor innan kommer jag bara ga och oroa mig.

Jag hoppas det gar bra dock D:

KitoBonito
0

Jag har faktiskt också lite svim-reflexer .. Men du ligger ner när du piercar i läppen, så då kan du inte svimma :) Om de vill ha dig sittandes (vilket jag inte tror) kan du ju ändå be om att få ligga ner.

EternalWinter
0

#4 Bra ide  det ska jag be om att fa gora :)

elyse
0

Har du tur så producerar kroppen så pass mycket adrenalin att du inte märker av smärtan så mycket. Det hände när jag gjorde min första piercing. De flesta ljuger när de säger att det inte gjorde ont, men för mig gjorde det verkligen inte ont alls. Däremot hade jag inte lika tur när jag skulle ta i näsvingen - det gjorde svinont! ^^

EternalWinter
0

#6 Ja kanske om jag forvantar mig att det ska gora skit ont (vilket jag gor) sa kanske det inte blir sa farligt. Men om den varsta smartan bara varar nagra sekunder sa ar det ju okej. :0

elyse
0

#7 Det är klart att det bara gör ont några sekunder. Sedan är du bara lite öm.

KitoBonito
0

Är det bara jag som får motsatt effekt om jag förväntar mig att det ska göra svinont? xD Då är jag asrädd, spänner mig .. och så gör det jätteont. x(

EternalWinter
0

#8 Det tror jag nog jag ska tala! :)

#9 Nej, for mig ar det olika beroende pa vad det ar jag ska goraObestämd

WuzzY
0

Jag har en i läppen på högra sidan, personligen tyckte jag inte att de gjorde ont när den blev gjord utan smärtan kom efter då jag inte kunde äta hamburgare och annan sådan mat men det går över fort :)

JossanH
0

När jag gjorde min off centre labret tyckte jag inte att det gjorde speciellt ont, när jag där emot gjorde min medusa tyckte jag verkligen det gjorde ont!

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

Jag ar ju sa himla sugen pa att pierca mig men jag fegar ur varje gang D:

KitoBonito
0

Samla ihop några vänner och boka en tid med piercaren :) No återvändo!

EternalWinter
0

#14 Haha men da blir det ju sa mycket fokus pa allt, forsoker peppa mig sjalv genom att kolla pa bilder pa piercingar, ser ju sa javla lackert ut!

Saken ar att jag velat ha en sen jag va 13 och morsan har alltid sagt nej sa jag har alltid sagt sa fort jag blir 18 ska jag fan pierca mig.. har vart 18 i 5 dagar nu och sa vagar jag inte..vafan D;

KitoBonito
0

Haha joooooo! Kom igen nu :D Bor du i Halmstad så kan jag gå med och hålla handen :P eller hålla fast dig!

EternalWinter
0

#16 Haha, nej jag bor i Linkoping. xD

Har vart och kollat pa snygga piercingar idag sa jag tror jag kommer ga och gora det snart Flört

KitoBonito
0

Vad kul :D Berätta om när det blir av! Vad är det för piercing du vill ha förresten?

EternalWinter
0

#18 Det ska jag gora! Lagger nog upp en bild :D

Vanster sida underlappen ;)

skojbruden
0

Asså när jag piercad min läpp så hade jag piercat septum några månader innan så de gjorde inte mer ont än att ta i öronsnibbarna.Men klart jag har liksom 19 piercingar och har haft diabetes sen jag var 5 (är 15 i november).Är liksom lite van =)

EternalWinter
0

#20 Jaa du är nog lite mer van än vad jag är, jag svimmar när jag ska ta sprutor, jagar upp mig så himla dant D:

Bijish
0

Jag hatar nålar, jag kan börja gråta bara någon visar mig en spruta. började störttjuta när jag skulle ta stick i fingret! Så vi kanske är på lite samma nivå.

När jag nyss fyllt 13 piercade jag vänster sida underläpp, som du ska göra, och det gjorde inte alls så ont. det gäller bara att komma över ångesten precis innan. Har inte kvar den idag, har en vanlig labret, och den gjorde inte ont heller. :) Ta det lugnt, bara fokusera på hur det är efteråt så kommer det gå jättebra!

KitoBonito
0

Sen gör det väldigt mycket också om man VILL göra det. Sprutor, blodprov och sånt är det ju knappast någon som vill… Men motivationen till att pierca sig är alltid mycket större och då är det alltid lättare att få det gjort. Även om jag ändå blir lika nervös som för vilka nålar som helst :P

RuiXue
0

Jag brukar intala mig själv att det inte gör ont, då gör det inte ontFlört Sprutor och blodprov rör mig inte i ryggen alls.

Av de piercings jag har eller har haft så har ingen av dom gjort ontGlad

Jennie

KitoBonito
0

Oj, det låter lagom lyxigt måste jag säga! ;D

RuiXue
0

#25 Vet inte varför jag inget känner faktiskt. Jag är en sån där galenpanna som tittar när det tas blodprov och jag ser att jag har en stor nål i armen men känner det knappt alls. Tar B12 sprutor själv också. En piercing går ju mycket snabbare haha

Jennie

EternalWinter
0

Ska försöka intala mig att det inte ska göra så ont, nu har jag dock gått och blivit lite sjuk så tänkte vänta till jag tillfrisknat men det ska nog ske snart!! Flört

EternalWinter
0

Kan stolt säga att jag var och pierca mig idag!

Gick in boka tid och gjorde det..fast smärt fritt var det inte..var tvugen att ha min  pojkvän hålla mina armar bakåt så att jag inte skulle knuffa b ort piercaren för att jag va så himla nervös… När hon väl stack igenom nålen svor jag som aldrig förr.. Det var det som gjorde ont men de gick över snabtt.

Piercaren var super bra och tålmodig, hon var sjukt snabb också tummen upp till henne!

Är supernöjd med piercingen dock är ringen löööjligt stor men det är bra de för jag kommer svullna opp.

Lägger in en bild snart Tyst

(tack för alla tips)Flört

KitoBonito
0

Åh grattis!! :D Hoppas det läker fint och försök pilla så lite du kan på ringen. Jag hade ring första gången jag piercade mig men det läkte aldrig.. Grymt trist, men du kanske är bättre än jag på att låta bli!

[r8ttor]
0

Åh vad kul :).

EternalWinter
0

Måste säga att det är grymt svårt, det varar lite är det farligt är lite är lite orolig.__.

Kan inte fatta att jag gjorde har väntat i 5 år nu :DDD