Piercade kinden idag :)
Idag piercade jag kinden. Jag ser ut som en hamster med en antenn haha. Men det blir nog snyggt sen när jag får byta ut staven. Någon erfaren som kan berätta lite om hur läkningen gick? Har hört att kind piercings kan vara ganska svårläkta.
Har inte piercat kinden, men jag vill gärna se bild ^^
Bild kommer :) har ingen vettig kamera just nu.

Kan som sagt vara jätteknepiga att läka, men sköt om dom bra så ökar du förutsättningarna för bättre läkning. Skölj med saltlösning + tvätta utsidan så klart. Gissar att du har läkstavar i nu då du såg ut att ha en antenn i kinden? :P Låt den sitta tills du känner att piercingen inte svullnar längre och även ett tag därefter för att vara på den säkra sidan, vet att det ser hemskt ut, men bättre att se galen ut än att få en nasty infektion som förmodligen orsakar en hel del framtida problem.
Och viktigt som kanske lätt glöms bort, håll kontkat med piercaren, har du problem eller undringar så är ju h*n förhoppningsvis/förmodligen den som kan ge dig svar på dina frågor :)
Vet inte vad mer som kan tilläggas, jag är så nöjd över hur mina har läkt och aldrig ställt till med problem, känns jätteskönt då man så ofta hör om krånglande cheeks :/
Lycka till!

Tack så mycket för era svar! Jo jag tvättar med spray (utvärtes) + munskölj (invärtes) som jag köpte på piercingstudion. Jag ska gå dit om 2 veckor igen och se hur det går med läkningen samt byta till kortare smycke. Ska ta och prova koksaltlösning också tänkte jag för att vara mer på den säkra sidan.
Jo jag har läkstav i nu, piercade bara ena kinden. Min kind verkar läka bra i alla fall, svullnaden har lagt sig lite mer idag känner jag och det gör inte lika ont längre om man råkar komma emot den. Så jag hoppas att den kan läka bra nu.
Sen har jag en fråga, är det jätte katastrof om man röker? Piercaren sa att om jag måste röka så ska jag skölja med munskölj efteråt. Men på internet har jag googlat runt och då har vissa avrått det helt. Alkohol vet jag däremot att man ska avstå, drack dock ett glas igår men sköljde direkt efter med munsköljet. Ska hålla mig ifrån alkohol i fortsättningen för jag vill inte riskera nåt med läkningen.

Att man inte ska dricka beror främst inte på att det hamnar grejer i munnen som går att skölja bort med munskölj. Du ska avstå från alkohol eftersom kroppen istället börjar jobba med att rensa ut alkoholen ur systemet istället för att fokusera på att läka din kropp (i det här fallet din piercing).
Rökning är ju klart rekommenderat att du avstår från, av förklarliga skäl, men som din piercare sa, kan du absolut inte låta bli så gör du åtminstone pircingen en tjänst om du sköljer efteråt.
Okej, då förstår jag! Då ska jag avstå alkoholen helt under närmaste månaden. Jo, men jag kan verkligen inte avstå rökningen :S tyvärr. Så jag får skölja och skölja helt enkelt. Men vad orsakar röken för "skador" på piercingen, nåt du vet?

Jag röker inte och har därför aldrig tänkt på att fråga, men jag antar att det är det logiska, liksom, du drar in rök i munnen som förmodligen hamnar i "såret" och kan orsaka infektioner eller dylikt.
Kinder kan vara sjukt krångligt att läka som det är, därför vill man ju göra allt man kan för att hjälpa dem på traven. De flesta har förr eller senare problem med sina cheeks, typ återkommande infektion eller allmänt att den aldrig riktigt läker.
Okej jag förstår, ska försöka dra ner lite i alla fall. Röker man mindre samt sköljer efteråt så borde de minska riskerna lite. Jo, jag vet :S tråkigt det där men jag hoppas att min kommer läka bra, jag har rätt bra läkkött men som sagt man vet ju aldrig de är bara att hoppas :)

Låter som en plan iaf! Så få cigg per dag som du klarar av, och skölja noggrant efter varje cigg.
Ja, jag ha också bra läkkött, tacksam för det.
Hopas din sköter sig!
Precis :) de hoppas jag med!